(przyjęty podczas NWZC we Wrocławiu 23 września 2022 – tekst jednolity)
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1.
Związek Pracodawców nosi nazwę „ZWIĄZEK FIRM PUBLIC RELATIONS” – zwany w dalszej części Statutu ZWIĄZKIEM.
§ 2.
1. Terenem działania ZWIĄZKU jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Siedzibą ZWIĄZKU jest miasto stołeczne Warszawa.
§ 3.
ZWIĄZEK działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
§ 4.
ZWIĄZEK nabywa osobowość prawną z dniem zarejestrowania.
§ 5.
ZWIĄZEK może być członkiem krajowych lub międzynarodowych organizacji o podobnych celach działania.
§ 6.
ZWIĄZEK prowadzi swoją działalność w oparciu o społeczne zaangażowanie swoich członków.
§ 7.
ZWIĄZEK ma prawo używania pieczęci z napisem: „Związek Firm Public Relations”, oraz wyróżniającego go znaku graficznego.
ROZDZIAŁ II
CELE I ZADANIA ZWIĄZKU ORAZ SPOSÓB ICH REALIZACJI
§ 8.
Celem ZWIĄZKU jest:
a) ochrona praw zrzeszonych w nim członków,
b) reprezentowanie członków ZWIĄZKU wobec organów władzy i administracji państwowej, organów samorządu terytorialnego oraz innych instytucji i osób prawnych lub fizycznych,
c) umacnianie pozycji zawodu public relations,
d) edukacja i rozpowszechnianie wiedzy na temat public relations, a w szczególności prowadzenie szkoleń, kursów, warsztatów i innych form działalności edukacyjnej związanej z public relations i komunikacją.
§ 9.
ZWIĄZEK realizuje swoje cele poprzez:
a) kształtowanie właściwego poziomu etycznego i zawodowego swych członków;
b) współpracę z organami samorządowymi i administracją państwową, organizacjami społecznymi, zakładami pracy, środowiskami kulturalnymi, naukowymi i mediami w kraju i za granicą;
c) współuczestnictwo w podejmowaniu decyzji administracyjnych dotyczących public relations;
d) inspirowanie działalności okazjonalnej (konkursy, szkolenia, zjazdy, wydawnictwa);
e) monitorowanie działalności firm świadczących usługi public relations w Polsce;
f) świadczenie pomocy merytorycznej i organizacyjnej dla zrzeszonych członków;
g) gromadzenie funduszy na rzecz rozwoju zakresu, jakości i etyki świadczonych usług;
h) uczestnictwo w debatach publicznych i konsultacjach dotyczących komunikowania społecznego.
ROZDZIAŁ III
CZŁONKOWIE ZWIĄZKU
§ 10.
1. Członkiem ZWIĄZKU może być wyłącznie firma public relations która:
a) odznacza się w swej działalności wysokimi standardami etycznymi i moralnymi;
b) akceptuje cele i środki działania ZWIĄZKU oraz chce efektywnie przyczyniać się do ich realizacji;
c) posiada dwóch członków wprowadzających spośród dotychczasowych członków ZWIĄZKU;
d) świadczy pełen zakres usług public relations;
e) prowadzi działalność public relations przez co najmniej 3 lata;
f) uzyskała w roku poprzedzającym przychód ze sprzedaży usług w wysokości co najmniej 1 000 000 (jeden milion) złotych lub uzyskała w roku poprzedzającym łączne wynagrodzenie za usługi własne (net fee income) w kwocie co najmniej 500 000 (pięćset tysięcy) złotych, bez VAT;
g) nie zalega z opłacaniem podatku dochodowego CIT oraz składek na ubezpieczenie społeczne;
h) wywiązuje się z obowiązków wynikających z ustawy o rachunkowości w zakresie obowiązków sprawozdawczych do Krajowego Rejestru Sądowego;
i) posiada wdrożony system rejestracji czasu pracy konsultantów poświęconego na obsługę poszczególnych klientów firmy (tzw. time sheet);
j) posiada ustanowione stawki godzinowe określające wartość pracy zatrudnionych w firmie konsultantów oraz zdefiniowane opisy stanowisk pracy;
k) posiada wdrożone procedury opisujące standard obsługi klientów (tzw. client service);
l) posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej za świadczone usługi;
m) co najmniej 50% pracowników firmy jest zatrudnionych na podstawie stabilnych umów o zatrudnieniu (czyli umowa o pracę i/lub umowa z podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą).
2. Zarząd ZWIĄZKU może przyznać członkostwo Firmie, która nie spełnia jednego z kryteriów określonych w pkt. 1 d) i e) – jeżeli jest to uzasadnione szczególną sytuacją tej firmy i nie wpłynie w sposób negatywny na działalność ZWIĄZKU.
§ 11.
Członek ma prawo:
a) czynnie i biernie uczestniczyć w wyborach władz ZWIĄZKU;
b) uczestniczyć w działalności programowo – organizacyjnej ZWIĄZKU;
c) korzystać z pomocy doradczej i programowej ZWIĄZKU;
d) zgłaszać wnioski i uwagi dotyczące działalności władz i całego ZWIĄZKU.
§ 11 – 1
1. Członkowie ZWIĄZKU uczestniczą w pracach ZWIĄZKU poprzez swoich przedstawicieli.
2. Warunkiem skutecznego powołania osoby fizycznej do organu ZWIĄZKU jest wykazanie na piśmie upoważnienia do działania w organie ZWIĄZKU w imieniu członka ZWIĄZKU.
3. W przypadku członków zarządów spółek kapitałowych wymogu określonego w ust. 2 nie stosuje się. W sytuacji, o której mowa w zdaniu poprzednim kandydat na członka organu ZWIĄZKU składa oświadczenie do protokołu z posiedzenia organu, na którym dokonano wyboru, o reprezentowaniu danego członka ZWIĄZKU lub składa oświadczenie na piśmie. Złożenie oświadczenia do protokołu lub złożenie oświadczenia na piśmie ma taki sam skutek jak przedstawienie upoważnienia do działania w imieniu członka Związku zgodnie z ust. 2.
4. Członek ZWIĄZKU ma prawo w każdym czasie cofnąć upoważnienie o którym mowa w ust. 2.
5. Jeżeli osoby fizyczne, o których mowa w ust. 3 przestaną pełnić funkcje w zarządzie członka ZWIĄZKU – członek ZWIĄZKU może cofnąć upoważnienie do reprezentowania na zasadach określonych w ust. 4.
6. Postanowienie ust. 5 stosuje się, jeżeli osoby fizyczne, o których mowa w ust. 2 zostaną wybrane do zarządu spółki kapitałowej będącej członkiem ZWIĄZKU w późniejszym okresie.
7. Złożenie oświadczenia woli w zakresie cofnięcia upoważnienia do reprezentowania członka ZWIĄZKU, wywołuje skutki, o których mowa w § 17 ust. 5 pkt d z dniem przedstawienia tego oświadczenia Przewodniczącemu Rady Związku a w przypadku gdy oświadczenie dotyczy Przewodniczącego Rady Związku, z dniem przedstawienia tego oświadczenia Prezesowi Zarządu Związku. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim powinno być złożone na piśmie.
8. W przypadku gdy osoba powołana do organów ZWIĄZKU została upoważniona do działania w imieniu kilku członków – oświadczenie, o którym mowa w ust. 7 jest skuteczne gdy zostanie złożone przynajmniej przez jednego członka.
§ 12.
Obowiązkiem członka ZWIĄZKU jest:
a) aktywna realizacja celów ZWIĄZKU,
b) przestrzeganie postanowień Statutu, regulaminów i uchwał władz ZWIĄZKU,
c) regularnie opłacanie składek członkowskich oraz przekazywanie formularza CIT audytorowi wybranemu przez Zarząd Związku,
d) przestrzeganie Kodeksu Dobrych Praktyk ZWIĄZKU oraz Kodeksu Etyki PR,
e) rejestrowanie przetargów w udostępnionym przez ZWIĄZEK systemie przetargowym, wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za ich rejestrowanie oraz respektowanie zapisów regulaminu systemu przetargowego,
f) uczestniczenie przedstawiciela Członka Związku w co najmniej jednej Grupie Roboczej rocznie,
g) uczestniczenie w audytach przeprowadzanych przez Związek,
h) przeprowadzanie przynajmniej raz w roku badania satysfakcji klientów (według własnego systemu lub na podstawie wzoru rekomendowanego przez ZWIĄZEK),
i) przeprowadzania przynajmniej raz w roku okresowej oceny wszystkich pracowników Członka Związku.
§ 13.
Ustanie członkostwa w ZWIĄZKU następuje:
a) poprzez dobrowolne wystąpienie zgłoszone Zarządowi ZWIĄZKU na piśmie,
b) z powodu wykluczenia – dokonanego uchwałą Zarządu z powodu działalności niezgodnej ze Statutem, Kodeksem Dobrych Praktyk ZWIĄZKU, regulaminami lub uchwałami władz ZWIĄZKU. Wykluczenie może być poprzedzone upomnieniem lub karą finansową do kwoty 1 000 zł nałożoną uchwałą Zarządu, w celu zdyscyplinowania członka ZWIĄZKU, po przedstawieniu członkowi zarzutów związanych z jego działalnością i jego wysłuchaniu,
c) z powodu skreślenia z listy członków ZWIĄZKU – dokonanego uchwałą Zarządu, z powodu niezapłacenia składki członkowskiej – pomimo uprzedniego pisemnego wezwania Zarządu do dokonania zapłaty zaległości, lub z powodu nie spełniania kryteriów dla członka Związku, określonych w §10 ust. 1 pkt f) – ł),
d) w następstwie zawieszenia lub zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej.
§ 14.
1. Od uchwał Zarządu ZWIĄZKU w przedmiocie wykluczenia lub skreślenia z listy członków, jak również w przedmiocie okresowego zawieszenia członkostwa, udzielenia upomnienia lub nałożenia kary finansowej członek, którego to dotyczy, ma prawo odwołania się do Walnego Zgromadzenia Członków, w terminie 30 dni od daty doręczenia mu uchwały Zarządu. Odwołanie składa się za pośrednictwem Zarządu.
2. Uchwała Walnego Zgromadzenia Członków jest ostateczna.
ROZDZIAŁ IV
WŁADZE ZWIĄZKU
§ 15.
Władzami ZWIĄZKU są:
1. Walne Zgromadzenie Członków,
2. Rada Związku,
3. Zarząd.
§ 16.
Kadencja Rady Związku i Zarządu trwa dwa lata.
§ 17.
1. Uchwały wszystkich władz ZWIĄZKU zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy ich członków – o ile inne postanowienia Statutu nie zawierają w tym zakresie postanowień odmiennych.
2. Rada Związku i Zarząd uprawnione są dokooptować do swoich składów nowych członków. W czasie trwania kadencji władz, o których mowa w zdaniu poprzednim liczba dokooptowanych członków każdej z tych władz nie może przekroczyć 1/3 członków danej władzy pochodzących z wyboru. Rada Związku i Zarząd mogą dokooptować nowych członków zwykłą większością głosów w obecności co najmniej 2/3 członków każdej z tych władz.
3. Uchwała w sprawie uzupełnienia składu Rady Związku lub Zarządu w trybie określonym w ust. 3 zostaje przedstawiona na najbliższym Walnym Zgromadzeniu Członków. Walne Zgromadzenie Członków może uchylić uchwałę Rady Związku lub Zarządu większością 2/3 głosów. Walne Zgromadzenie Członków obowiązane jest poddać pod głosowanie uchwałę w sprawie uchylenia uchwały Rady Związku lub Zarządu o dokooptacji, jeżeli wniosek o podjęcie takiej uchwały złoży co najmniej jeden członek ZWIĄZKU, którego przedstawiciel obecny jest na posiedzeniu Walnego Zgromadzenia Członków.
4. Wygaśnięcie mandatu członka Rady Związku i Zarządu następuje w razie:
a) ustania członkostwa w ZWIĄZKU członka ZWIĄZKU, którego przedstawiciel pełni funkcję w Radzie Związku lub Zarządzie,
b) rezygnacji z pełnienia funkcji w Radzie Związku lub Zarządzie,
c) odwołania przez Walne Zgromadzenie Członków,
d) odwołania upoważnienia do reprezentowania członka ZWIĄZKU,
e) nieuczestniczenia w pracach Rady Związku lub Zarządu przez okres dłuższy niż 3 miesiące, z zastrzeżeniem § 17 ust. 6,
f) śmierci.
5. Postanowienia ust. 4 lit. a) nie stosuje się, jeżeli upoważnienie, o którym mowa w § 11 – 1 zostało udzielone przez kilku członków łącznie, a przynajmniej jeden z nich nadal pozostaje członkiem ZWIĄZKU.
6. Stwierdzenie przesłanki wygaśnięcia mandatu członka Rady Związku i Zarządu, o której mowa w ust. 4 lit. e) następuje w drodze uchwały Rady Związku podjętej większością 2/3 głosów.
§ 17-1.
1. Jeżeli członkowie władzy ZWIĄZKU wyrazili na to zgodę w formie dokumentowej, głosowanie poza posiedzeniami władz Związku może odbywać się z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.
2. Możliwość udziału w posiedzeniu władz ZWIĄZKU przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej jest wskazana w zawiadomieniu o tym zebraniu, zawierającym dokładny opis sposobu uczestnictwa i wykonywania prawa głosu.
3. Wykorzystanie środków komunikacji elektronicznej w głosowaniach na posiedzeniach władzy ZWIĄZKU odbywa się przy zapewnieniu co najmniej:
a) transmisji obrad posiedzenia w czasie rzeczywistym;
b) dwustronnej komunikacji w czasie rzeczywistym, w ramach której członek władzy ZWIĄZKU może wypowiadać się w toku obrad;
c) wykonywania osobiście lub przez pełnomocnika prawa głosu przed lub w toku posiedzenia.
4. Rozwiązania, o których mowa w ust. 1-3, stosuje się w przypadku wprowadzenia stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, o których mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2020 r. poz. 1845 z późn. zm.).
§ 18.
Walne Zgromadzenie Członków.
1. Jest to najwyższa władza ZWIĄZKU.
2. Może być zwyczajne lub nadzwyczajne.
3. Zwyczajne Walne Zgromadzenie Członków zwołuje Zarząd co najmniej raz w roku.
4. Na pisemny wniosek:
– co najmniej 1/3 członków ZWIĄZKU,
– Rady Związku,
Zarząd zwołuje Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Członków. Takie Zgromadzenie może też zwołać Zarząd z własnej inicjatywy lub Rada Związku w przypadku zaistnienia braku Zarządu.
5. O terminie, miejscu i porządku obrad Walnego Zgromadzenia Członków Zarząd powiadamia wszystkich członków ZWIĄZKU listami poleconymi lub w inny sposób na piśmie, albo za osobistym pokwitowaniem odbioru zawiadomienia – co najmniej 14 dni przed planowanym terminem Walnego Zgromadzenia Członków. W przypadku zwołania Walnego Zgromadzenia przez Radę Związku zdanie 1 niniejszego punktu stosuje się odpowiednio.
6. W Walnym Zgromadzeniu Członków winna uczestniczyć co najmniej połowa członków ZWIĄZKU uprawnionych do głosowania w pierwszym terminie, a w drugim terminie, który może być wyznaczony o 30 minut później tego samego dnia – może ono skutecznie obradować bez względu na liczbę obecnych członków ZWIĄZKU.
7. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Członków powinno zostać zwołane – z uwzględnieniem postanowienia określonego w § 18 pkt. 5 – w terminie 21 dni od daty otrzymania przez Zarząd wniosku w tym zakresie i obraduje nad sprawami dla których zostało zwołane.
8. W Walnym Zgromadzeniu Członków uczestniczą uprawnieni przez władze członków ZWIĄZKU ich przedstawiciele w liczbie nie przekraczającej dwóch osób reprezentujących każdego z członków ZWIĄZKU.
9. Bez względu na liczbę reprezentantów danego członka ZWIĄZKU, w głosowaniu każdemu członkowi ZWIĄZKU przysługuje jeden głos.
10. Do kompetencji Walnego Zgromadzenia Członków należy:
a) uchwalenie programu działalności ZWIĄZKU;
b) rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań Zarządu i Rady Związku;
c) uchwalanie regulaminów władz ZWIĄZKU;
d) podejmowanie uchwał w sprawie absolutorium dla ustępującego Zarządu za okres jego kadencji na wniosek Rady Związku;
e) wybór członków Zarządu w głosowaniu tajnym;
f) wybór członków Rady Związku w głosowaniu tajnym;
g) uchwalanie zmian Statutu;
h) rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu w przedmiocie okresowego zawieszenia członkostwa, skreślania lub wykluczenia członka ZWIĄZKU, udzielenia mu upomnienia lub nałożenia kary finansowej;
i) ustalanie wysokości składki członkowskiej;
j) podejmowanie uchwał rozwiązania ZWIĄZKU.
11. Uchwały Walnego Zgromadzenia Członków podjęte w drugim terminie – o jakim mowa w pkt. 6 zapadają większością 2/3 oddanych głosów
§ 19.
Rada Związku:
1. Jest organem kontrolnym ZWIĄZKU.
2. Składa się co najmniej z trzech i nie więcej niż pięciu osób powoływanych i odwoływanych przez Walne Zgromadzenie Członków spośród przedstawicieli członków ZWIĄZKU. W skład Rady Związku nie może wchodzić więcej niż jeden przedstawiciel tego samego członka ZWIĄZKU.
3. W skład Rady Związku wchodzą: przewodniczący, zastępca przewodniczącego i sekretarz, których wybiera Rada Związku spośród członków Rady Związku wybranych przez Walne Zgromadzenie Członków.
4. Do kompetencji Rady Związku należy:
a) przeprowadzanie – co najmniej raz w roku – kontroli całokształtu działalności ZWIĄZKU ze szczególnym uwzględnieniem działalności finansowej,
b) składanie wniosku do Walnego Zgromadzenia Członków w przedmiocie udzielenia absolutorium dla Zarządu,
c) rozstrzyganie sporów i prowadzenie mediacji pomiędzy członkami lub członkami Zarządu na tle ich działalności w ZWIĄZKU,
d) występowanie do Zarządu z wnioskami wynikającymi z kontroli i żądanie wyjaśnień od Zarządu.
5. Posiedzenia Rady Związku odbywają się nie rzadziej niż raz na kwartał.
6. Uchwały Rady Związku zapadają zwykłą większością głosów, a w przypadku równej ilości głosów decyduje głos przewodniczącego.
7. Uchwały Rady ZWIĄZKU mogą być podjęte poza posiedzeniem w drodze obiegowej lub w drodze bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Protokół posiedzenia Rady ZWIĄZKU odbytego po podjęciu uchwał w drodze obiegowej lub w drodze bezpośredniego porozumiewania się na odległość, powinien zawierać zapis o podjęciu tych uchwał przed posiedzeniem.
§ 20.
Zarząd:
1. Jest to organ wykonawczy ZWIĄZKU.
2. Zarząd składa się z Prezesa i co najmniej jednego Wiceprezesa, powoływanych i odwoływanych przez Walne Zgromadzenie Członków spośród przedstawicieli członków ZWIĄZKU. W skład Zarządu nie może wchodzić więcej niż jeden przedstawiciel tego samego członka ZWIĄZKU i więcej niż czterech Wiceprezesów. Jeden z Wiceprezesów pełni funkcję Skarbnika, na podstawie uchwały Zarządu.
3. Do kompetencji Zarządu należą wszystkie sprawy nie zastrzeżone do kompetencji Walnego Zgromadzenia Członków lub Rady ZWIĄZKU, a w szczególności:
a) reprezentowanie Związku na zewnątrz i działanie w jego imieniu,
b) kierowanie bieżącą działalnością ZWIĄZKU,
c) opracowywanie i uchwalanie bieżących planów pracy ZWIĄZKU,
d) zarządzanie majątkiem i funduszami ZWIĄZKU,
e) podejmowanie uchwał w przedmiocie przyjmowania nowych członków, udzielania upomnień, nakładania kar finansowych, okresowego zawieszania członkostwa, skreślania lub wykluczania Członków ZWIĄZKU,
f) zwoływanie Walnych Zgromadzeń Członków,
g) podejmowanie uchwał o przystępowaniu ZWIĄZKU do krajowych i zagranicznych organizacji,
h) powoływanie komisji specjalistycznych i wyznaczanie ich Przewodniczących
4. Posiedzenia Zarządu odbywają się co najmniej raz na kwartał.
5. Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów, a w przypadku równej ilości głosów decyduje głos Prezesa Zarządu.
6. Uchwały Zarządu ZWIĄZKU mogą być podjęte poza posiedzeniem w drodze obiegowej lub w drodze bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Protokół posiedzenia Zarządu ZWIĄZKU odbytego po podjęciu uchwał w drodze obiegowej lub w drodze bezpośredniego porozumiewania się na odległość, powinien zawierać zapis o podjęciu tych uchwał przed posiedzeniem.
§ 21.
1. Do składania oświadczeń woli i reprezentowania ZWIĄZKU na zewnątrz upoważnieni są: Prezes Zarządu działający jednoosobowo, lub dwaj Wiceprezesi działający łącznie.
2. Do zaciągania zobowiązań majątkowych ZWIĄZKU powyżej 2 000 zł upoważnieni są dwaj członkowie Zarządu działający łącznie.
ROZDZIAŁ V
MAJĄTEK I FUNDUSZE
§ 22.
Majątek ZWIĄZKU stanowią nieruchomości, ruchomości i fundusze.
§ 23.
Fundusze ZWIĄZKU stanowią:
a) składki członkowskie,
b) dotacje,
c) subwencje,
d) darowizny,
e) zapisy,
f) wpływy z działalności statutowej i gospodarczej.
§ 24.
1. ZWIĄZEK może prowadzić działalność gospodarczą według zasad określonych we właściwych przepisach.
2. Dochód z działalności gospodarczej przeznaczony jest wyłącznie do realizacji celów statutowych i nie może być dzielony pomiędzy jego członków.
§ 24-1.
Przedmiotem działalności gospodarczej Związku jest:
a) PKD 94. 11. Z – Działalność organizacji pracodawców;
b) PKD 73. 20. Z – Badanie rynku i opinii publicznej;
c) PKD 70. 21. Z – Doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania;
d) PKD 85. 59. Z – Organizacja kursów i szkoleń;
e) PKD 63. 11. Z – Przetwarzanie danych;
f) PKD 82. 30. Z – Organizacja konkursów, wystaw i innych imprez;
g) PKD 58. 11. Z – Działalność wydawnicza;
h) PKD 70. 21. Z – Stosunki międzyludzkie (public relations) i komunikacja;
i) PKD 78. 10. Z – Działalność związana z wyszukiwaniem miejsc pracy i pozyskiwaniem pracowników;
j) PKD 85.60. Z – Działalność wspomagająca edukację;
k) PKD 85.59.B – Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane.
§ 25.
1. O wysokości składek członkowskich i sposobie ich pobierania decyduje walne Zgromadzenie Członków w formie uchwały.
2. W ramach zarządzania majątkiem ZWIĄZKU, Zarząd podejmuje wszelkie czynności dotyczące składek członkowskich.
ROZDZIAŁ VI
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 26.
Uchwałę w sprawie zmiany Statutu podejmuje Walne Zgromadzenie Członków większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy członków.
§ 27.
1. Walne Zgromadzenie Członków uchwałą podjętą większością 3/4 głosów przy obecności co najmniej 2/3 członków decyduje o rozwiązaniu ZWIĄZKU.
2. Rozwiązanie ZWIĄZKU następuje w następstwie jego likwidacji.
3. Podejmując uchwałę o rozwiązaniu ZWIĄZKU, Walne Zgromadzenie Członków wyznacza likwidatorów lub likwidatora którymi mogą być dotychczasowi członkowie Zarządu.
4. W ramach prowadzonej likwidacji likwidatorzy podlegają bieżącej kontroli i nadzorowi Walnego Zgromadzenia Członków.
5. Likwidatorzy zakończą interesy bieżące ZWIĄZKU, ściągną wierzytelności, wypełnią zobowiązania i spieniężą majątek ZWIĄZKU.
6. W czasie trwania likwidacji ZWIĄZEK reprezentują likwidatorzy – każdy z nich samodzielnie.
7. Po ukończeniu likwidacji i po zatwierdzeniu przez Walne Zgromadzenie Członków ostatecznych wyników czynności likwidacyjnych, likwidatorzy zgłoszą do Sądu wniosek o wykreślenie ZWIĄZKU z rejestru.
8. Majątek pozostały po dokonaniu czynności likwidacyjnych podzielony zostanie pomiędzy członków ZWIĄZKU w częściach równych.
§ 28.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Statutem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego.
Statut Związku Firm Public Relations – Pobierz