Związek Firm Public Relations działa od 2001 roku jako reprezentacja branży profesjonalnych usług public relations w Polsce. Jest członkiem Międzynarodowej Organizacji Konsultantów do Spraw Komunikacji (ICCO) oraz Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy.
Związek zrzesza kilkadziesiąt wiodących agencji specjalizujących się w usługach public relations.
Cele działalności Związku to:
- ochrona praw i interesów zrzeszonych w nim członków,
- reprezentowanie ich wobec organów państwowych i instytucji,
- dbałość o najwyższe standardy etyczne i zawodowe w oparciu o Kodeks Dobrych Praktyk i karty etyczne ICCO,
- umacnianie pozycji zawodu specjalisty public relations i kształtowanie właściwego rozumienia roli tego zawodu,
- budowanie profesjonalnego dialogu między branżą PR i mediami,
- realizacja badań dotyczących istotnych w branży zjawisk, tworzenie programów szkoleniowych i edukacyjnych podnoszących kwalifikacje zawodowe oraz kształtujących rozwój profesjonalnych kompetencji.