Aktualności

30/09/2022

Wybrano jury pierwszej edycji konkursu The Next Gen of PR!

W inauguracyjnej edycji The Next Gen of PR 2022 w jury zasiądzie 5-osobowe grono ekspertów z zakresu public relations i nowoczesnej komunikacji. Jury oceni prace będące odpowiedzią na brief partnera. W tym roku partnerem głównym konkursu została firma Danone.

Kampanie stworzone na zadany brief konkursowy oceniane będą przez jury według następujących kryteriów: strategia, egzekucja, a także spodziewany efekt. Przewodniczącą jury została Anna Simon, Managing Director w agencji Komunikacja Plus PR, specjalizująca się w strategicznym doradztwie oraz tworzeniu i realizacji projektów z obszaru społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Wykładowca akademicki, autorka publikacji z obszaru CSR, zrównoważonego rozwoju i etyki biznesu. Anna odpowiadała za opracowanie oraz wdrażanie strategii komunikacji dla największych marek z sektora retail, telekomunikacji, finansów.

Pod jej przewodnictwem jury będzie obradować w składzie:

  • Maria Andrzejewska, Dyrektor Generalna UNEP/GRID-Warszawa, wiceprezes Narodowej Fundacji Ochrony Środowiska, Centrum UNEP/GRID-Warszawa. Trzykrotnie wyróżniona, wraz z zespołem UNEP/GRID-Warszawa, nagrodą Ministra Środowiska za szczególne osiągnięcia naukowo-badawcze w zakresie ochrony, kształtowania i użytkowania środowiska i jego zasobów. Nagrodzona Zielonym Orłem Rzeczpospolitej (2021) – wyróżnienie w kategorii TYTANKA, otrzymała także tytuł Liderki Zrównoważonego Rozwoju magazynu FORBES Women Polska (2021).
  • Helena Korniejew, Strategic Director, Big Picture. Z branżą PR związana jest od 2010 roku. Jej pasją są trendy – w komunikacji, designie i lifestyle. Z tą ekspertyzą: mapowaniem, analizą i tworzeniem trendów, związała swoją zawodową ścieżkę przez pierwsze lata kariery. Doradzała największym markom jak budować wizerunek w relacjach z liderami opinii i influencerami. W Big Picture jest obecna niemal od początku istnienia firmy, od 2016 roku – przed objęciem obowiązków zarządczych w skali całego biznesu, odpowiadała za rozwój praktyki lifestyle. Przez ostatnie lata zarządzała m.in. zespołami prowadzącym wszystkie marki CPD z portfolio L’Oréal Polska, długofalowe platformy wizerunkowe marek takich jak Coca–Cola czy Reebok. Obok lifestyle, silnym obszarem jej kompetencji jest komunikacja tzw. marek wrażliwych. Przez kilka lat zdobywała specjalizację w tym zakresie pracując dla marek premium i top premium, takich jak Absolut Vodka, Ostoya Vodka, Martini, Bacardi.
  • Michał Olbrychowski, Managing Director, Ogilvy PR Polska. Przed podjęciem pracy w Ogilvy PR (wcześniej Cohn&Wolfe) był dyrektorem i liderem Communications Consulting w Deloitte, a wcześniej Dyrektorem Zarządzającym w jednej z największych sieciowych agencji PR w Polsce – Havas PR Warsaw. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w usługach doradczych, w tym w komunikacji, public relations i mediach. Jest trenerem, wykładowcą i jurorem w konkursach branżowych. W 2019 pełnił funkcję Wiceprezesa Związku Firm Public Relations.
  • Martyna Węgrzyn, Kierowniczka działu komunikacji zewnętrznej / Rzeczniczka prasowa, grupa spółek Danone. Związana z organizacją początkowo jako rzeczniczka prasowa Żywiec Zdrój. Od 2016 roku opiekuje się wizerunkiem całej grupy spółek. Pierwsze doświadczenia zdobywała w agencjach PR i jako PR Manager w jednej z największych firm farmaceutycznych. Prowadziła projekty nagradzane SABRE, European Excellence Award czy Impactor.

Główną nagrodą w The Next Gen of PR jest awans do Next Generation PR World Cup – międzynarodowego finału konkursu, a także nagroda pieniężna. Celem konkursu jest wyłonienie najlepiej dopasowanej kampanii public relations, adresującej wyzwania współczesnego świata. W tegorocznej edycji za przygotowanie briefu konkursowego odpowiada firma Danone.

W konkursie wziąć mogą udział dwuosobowe zespoły, które zawodowo związane są z branżą public relations, a każdy z uczestników ma mniej niż 35 lat. Polska edycja jest etapem eliminacji do rozgrywek międzynarodowych organizowanych przez ICCO. Zgłoszenia do polskich eliminacji zostały wydłużone do 3 października br.

Laureaci polskiej edycji konkursu The Next Gen of PR zostaną ogłoszeni w październiku br. Więcej informacji na temat konkursu na https://zfpr.pl/genofpr/.