Jak budować wiarygodność firmy w czasie COVID19? – efektywna komunikacja kryzysowa w czasie pandemii. – ZFPR.PL

Szkolenia online

Jak budować wiarygodność firmy w czasie COVID19? – efektywna komunikacja kryzysowa w czasie pandemii.

Wykładowcy:
Najbliższe terminy:
Opis kursu:

Pandemia koronowirusa z dnia na dzień zmieniła naszą rzeczywistość, zmieniliśmy tryb pracy ze stacjonarnego na zdalny, zwiększyliśmy dystans społeczny, większość działań komunikacyjnych przeniosła się do internetu, coraz więcej czasu spędzamy przed ekranem komputera lub z telefonem w ręku. Zarządzanie zespołami, spotkania z pracownikami, klientami odbywamy wirtualnie. Wprowadzane przez władze ograniczenia powodują, że musimy na bieżąco reagować na zmieniającą się rzeczywistość i pod nią dostosowywać funkcjonowanie firmy. Jak w tak szybko zmieniającej się rzeczywistości, prowadzić skuteczną komunikację? Jak utrzymać relacje z klientami i partnerami biznesowymi zdalnie? Jaka jest rola szefa w obecnej sytuacji, jak ma rozmawiać z ludźmi, aby motywować do działania? Pandemia pokazała również, że fake newsy mogą dotknąć także biznes. Według badania Edelmana Trust and the Coronavirus 63 % respondentów oczekuje od firm, podawania rzetelnych informacji i uznaje pracodawcę jako wiarygodne źródło informacji. W czasie, kiedy szukamy wiarygodnych źródeł informacji i autorytetów, ta informacja dla firm jest na wagę złota. Pytanie jak ją wykorzystamy, jak skutecznie dotrzemy do naszych odbiorców.

Liczba godzin:

3 x 45 min

Poziom kursu:

podstawowy/średnio zaawansowany

Cena dla członków ZFPR:

300 zł + VAT

Cena dla pozostałych podmiotów:

400 zł + VAT

Wymagania wstępne:

brak

Wiedza:

Po zakończeniu modułu absolwent posiada podstawową wiedzę w poniższym zakresie:
• jak planować komunikację w szybko zmieniającej się rzeczywistości – kluczowe obszary, które warto wziąć pod uwagę
• jak budować zaufanie do firmy/marki w czasie pandemii
• rola lidera w czasie kryzysu, jak rozmawiać z pracownikami
• jak radzić sobie z fake newsami
• jak ludzie korzystają z mediów w czasie pandemii i jak w związku z tym dobrać odpowiednie kanały dotarcia do naszych odbiorców
• zasady komunikacji z mediami w czasie pandemii
Uczestnicy uzyskają także odpowiedzi na wyzwania, z którymi mierzą się w swoich firmach w czasie pandemii.

Umiejętności:

Po zakończeniu modułu absolwent potrafi:
• przeanalizować w sposób merytoryczny strategię komunikacji firmy podjętą w czasie pandemii i ocenić adekwatność prowadzonych działań w kontekście budowania wiarygodności i wizerunku firmy
• uwzględnić kluczowe działania w komunikacji z pracownikami, dać praktyczne wskazówki liderom w komunikacji z pracownikami
• dobrać odpowiednie kanały komunikacji w dotarciu do odbiorców w czasie pandemii
• dobrać odpowiednią metodę komunikacji z mediami i sposobów dotarcia do dziennikarzy w czasie pandemii
• przygotować odpowiednie działania według aktualnych trendów

Zawodowe kompetencje:

Po zakończeniu modułu absolwent ma świadomość, w jaki sposób dobór odpowiednich działań komunikacyjnych, narzędzi i kanałów wpływa na efektywność prowadzonych przez firmę działań oraz jej wiarygodność w czasie pandemii. Uczestnik ma również świadomość aktualnych wyzwań komunikacyjnych, zna podstawowe zasady kontaktów z mediami w czasie pandemii. Uczestnik jest gotów do doboru odpowiednich kanałów komunikacji oraz elastyczności w działaniach komunikacyjnych w związku ze zmieniającą się rzeczywistością.

Treści programowe:

BLOK 1
Jak w trudnym czasie budować zaufanie i wiarygodność firmy. Czy pandemia to dobry czas na działania komunikacyjne?
1. Czy w czasie pandemii potrzebny firmie PR i dlaczego?
2. Zaufanie w czasach koronawirusa – wyniki specjalnego raportu Edelman Trust Barometer – jak wykorzystać je w działaniach komunikacyjnych
3. Fake newsy – jak wpływają na biznes w czasie pandemii i jak się przed nimi chronić
4. Firma w walce z koronowirusem – kiedy pomagamy, kiedy sprzedajemy, jak oddzielić te dwie aktywności, aby nie stracić wiarygodności?
5. Autorytet lidera – jakim szefem być w kryzysie?
6. Jak przekazywać trudne informacje pracownikom?
7. Relacje z klientami, partnerami biznesowymi, jak je podtrzymywać wirtualnie?

BLOK 2
Konsumpcja mediów w czasie pandemii. Dobór właściwych kanałów dotarcia do odbiorców. Savoir vivre w kontaktach z mediami w czasach COVID 19.
1. Skąd czerpiemy informacje w czasie pandemii? Jak zmieniły się nawyki użytkowników mediów.
2. Jak z głową zaplanować działania w online? I na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę?
3. Jakie kanały wybierać, aby dotrzeć do swoich odbiorców?
4. Jak redakcje funkcjonują w czasie pandemii?
5. Jakie formy kontaktu dziennikarze preferują? – czyli zasady kontaktu z mediami w czasie pandemii.
6. Czy inne tematu oprócz koronawirusa są dla mediów ciekawe – z czym warto się odzywać?

BLOK 3
Q&A kryzysowy, czyli odpowiedzi na najczęstsze wyzwania, z którymi mierzą się firmy uczestników warsztatów w obecnej sytuacji. O czym warto pomyśleć w kontekście przyszłości.
1. Zajęcia interaktywne – na podstawie wcześniej przesłanych do trenera ankiet, trener omówi najważniejsze wyzwania, z którymi mierzą się uczestnicy warsztatów, przedstawi możliwe ścieżki rozwiązania sytuacji a także wspólnie z uczestnikami zastanowi się nad możliwymi działaniami firmy. Dodatkowo trener, podpowie także o czym warto już dziś pomyśleć w komunikacji odnosząc się do scenariuszy przyszłości.

Sposób prowadzenia zajęć:

Zajęcia mają charakter teoretyczno-praktyczny: w trakcie pierwszego bloku wykładowca przekazuje wiedzę w formie wykładu ilustrowanego wynikami badań specjalnego raportu Edelmana „Trust and the Coronavirus” i praktycznymi wskazówkami oraz przykładami, jak wyniki tego raportu przełożyć na konkretne działania komunikacyjne. Drugi blok ma charakter interaktywny, uczestnicy wezmą udział w quizie dotyczącym konsumpcji informacji i kontaktów z mediami w czasie pandemii. W trakcie quizu, będą otrzymywać od trenera informacje dotyczące poruszanych zagadnień oraz praktyczne wskazówki do działań. Podczas trzeciego bloku trener odniesie się do wyzwań stojących przed uczestnikami (zostaną one wcześniej zgłoszone poprzez krótką ankietę jaką uczestnicy wypełnią przed zajęciami) – blok będzie poprowadzony w formie interaktywnej dyskusji, z elementami brainstormingu.

Materiały do zapoznania się przed zajęciami:

Przed blokiem nr 3 uczestnicy otrzymują do wypełnienia ankietę, którą odsyłają do wykładowcy przed zajęciami.

Interakcje z innymi modułami szkoleniowymi:

Komunikacja kryzysowa, CSR, employer branding, komunikacja wewnętrzna

Literatura:

• Raport Edelman Trust and the Coronavirus
• Szkolenie w zakresie leadership w czasie kryzysu
• Komunikacja kryzysowa, leadership

Regulamin