Nowe media i influencer marketing – ZFPR.PL

Akademia LSPR

Nowe media i influencer marketing

Wykładowcy: Opis kursu:

Kurs wprowadzi uczestnika w podstawy wiedzy o mediach społecznościowych, prezentując zmiany w konsumpcji mediów oraz treści, jakie zachodzą wśród konsumentów. Uczestnik zapozna się z wiodącymi mediami społecznościowymi w 2019 roku: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube czy Snapchat. Zaprezentowane zostaną także podstawy działań transmediowych. W drugiej części kursu uczestnik zostanie wprowadzony w zagadnienia związane z influencer marketingiem. W jej trakcie pozna cele jakie tego typu działania marketingowe mogą realizować, narzędzia oraz metody selekcji twórców do kampanii, metodzy działań z influencerami, a także sposoby mierzenia efektywności oraz metody współpracy z internetowymi twórcami treści. Uczestnik zapozna się także z najnowszymi kampaniami, które wyznaczają kierunek i trendy w tej dziedzinie marketingu.

Liczba godzin:

3 x 45 min

Poziom kursu:

podstawowy

Wymagania wstępne:

Nie dotyczy.

Wiedza:

Uczestnik pozna najnowsze trendy oraz zagadnienia w świecie mediów, zrozumie istotę i filozfię działania mediów społecznościowych, zapozna się z najważniejszymi serwisami społecznościowymi oraz ich możliwościami, a ponadto pozna ideę transmediowości.
• Kluczowe media społecznościowe i ich specyfika oraz możliwości do wykorzystania w komunikacji z odbiorcami
• Facebook, Twitter, Instagram i IGTV, YouTube
• Transmediowość
• Tworzenie treści na poszczególne platformy
• Panel reklamowy Facebook Ads
• Założenia influencer marketingu
• Klasyfikacja influencerów
• Wartości jakie daje udział influencerów w kampaniach • Selekcja influencerów do kampanii
• Mierzenie kampanii z influencerami •Ryzyka w trakcie pracy z influncerami
• Przydatne narzędzia

Umiejętności:

• Dobranie platform komunikacji społecznościowych do potrzeb marki
• Planowanie kierunku działań w mediach społecznościowych
• Planowanie kampanii transmediowej
• Planowanie kampanii z udziałem influencerów
• Selekcja influencerów do kampanii
• Mierzenie oraz narzędzia przydatne w prowadzeniu kampanii z influencerami

Zawodowe kompetencje:

Kurs pozwoli uczestnikom zrozumieć współczesny ekosystem mediów cyfrowych i nabrać empatii w stosunku do odbiorców komunikacji, by była ona skuteczniejsza, a także w kontaktach z influencerami, by sprawnie planować kampanie z ich udziałem. Jednocześnie, wiedza nabyta w trakcie kursu pozwoli weryfikować obecne założenia komunikacji i argumentować ich usprawnianie w ramach organizacji biznesowej.

Treści programowe:

1. Zmiany w świecie mediów.
2. Specyfika mediów społecznościowych i ich wpływ na komunikację
3. Facebook i jego możliwości
4. Twitter i jego możliwości
5. Instagram i jego możliwości
6. YouTube i jego możliwości
7. Transmediowość
8. Kim jest influencer i rodzaje influencerów
9. Cele realizowane przez influencer marketing
10. Sposób pracy z influencerami
11. Przykłady najlepszych kampanii

Sposób prowadzenia zajęć:

Zajęcia prowadzone są w formie wykładu wraz z dyskusjami z uczestnikami kursu oraz wspólną analizą wybranych zagadnień.

Interakcje z innymi modułami szkoleniowymi:

Wiedza w zakresie mediów społecznościowych oraz influence marketingu koresponduje z zajęciami Strategia komunikacji w praktyce, albowiem wszystkie działania komunikacyjne w nowych mediach powinny wynikać ze strategii komunikacji.

Literatura:

Patrycja Górecka-Butora, Influencer Marketing od A do Z, 2019 Warszawa
Tomek Tomczyk, Blog. Pisz, kreuj, zarabiaj., Warszawa 2012
Tomek Tomczyk, Bloger i Social Media, Warszawa 2016
Natalia Hatalska, Rola blogerów i youtuberów we współczesnym świecie, Gdańsk 2016
Michał Szafrański, Zaufanie czyli waluta przyszłości, Warszawa 2018
Artur Jabłoński, Jak pisać żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting i webwriting., Warszawa 2017
Anna Piwowarska, Autentyczność przyciąga. Jak budować swoją markę na prawdziwym i porywającym przekazie, Warszawa 2018

Rekomendowana dalsza ścieżka kształcenia:

Po przejściu kursu warto skorzystać z dodatkowych szkoleń wprowadzających mocniej w temat nowych mediów oraz influence marketingu.

Wykorzystywane case studies / scenariusze:

Mr Wolfdog, Old Spice
Po drugiej stronie Clouda, Orange
Wszystko zaczyna się i kończy w sypialni, IKEA
Bo żyjesz tylko dwa razy, Neffos
Halo człowiek, Orange
Influencerzy na Verva Street Racing, Orlen
Cyber Środy, Orange
Szwajcaria na 6, Szwajcarska Organizacja Turystyczna
Sztuka Składania Historii, Intel
Czarne Lusterko, Netflix

Potwierdzenie ukończenia kursu:

Międzynarodowy certyfikat w języku angielskim.