Nowe media i influencer marketing – ZFPR.PL

Akademia LSPR

Nowe media i influencer marketing

Wykładowcy: Opis kursu:

Kurs wprowadzi uczestnika w podstawy wiedzy o mediach społecznościowych, prezentując zmiany w konsumpcji mediów oraz treści, jakie zachodzą wśród konsumentów. Szczególną uwagę poświęcimy typologii mediów własnych, opłaconych i pozyskanych (owned, paid & earned). Uczestnik zapozna się od strony marketingu i komunikacji z najważniejszymi obecnie platformami społecznościowymi (Facebook, Instagram, Tik Tok) oraz, w mniejszym zakresie, z innymi mediami, jak np. Twitter, YouTube, Pinterest czy Telegram. Zostanie także zaprezentowany model pomiaru działań marketingowych w internecie, w tym także w mediach społecznościowych. W drugiej części kursu uczestnik zostanie wprowadzony w zagadnienia związane z influencer marketingiem. W jej trakcie pozna cele jakie tego typu działania marketingowe mogą realizować, narzędzia oraz metody selekcji twórców do kampanii, metody działań z influencerami, a także sposoby mierzenia efektywności oraz metody współpracy z internetowymi twórcami treści. Omówimy także różnice między celebrytami i ambasadorami marek, a poszczególnymi typami influencerów, od makroinfluencerów po nanoinfluencerów. Uczestnik zapozna się także z najnowszymi kampaniami, które wyznaczają kierunek i trendy w tej dziedzinie marketingu.

Liczba godzin:

3 x 45 min

Poziom kursu:

podstawowy

Wymagania wstępne:

Nie dotyczy.

Wiedza:

Uczestnik pozna najnowsze trendy oraz zagadnienia w świecie mediów, zrozumie istotę i filozfię działania mediów społecznościowych, zapozna się z najważniejszymi serwisami społecznościowymi oraz ich możliwościami, a ponadto pozna ideę transmediowości.
• Media własne, opłacone i pozyskane (owned, paid i earned) • Kluczowe media społecznościowe i ich specyfika oraz możliwości do wykorzystania w komunikacji z odbiorcami
o Facebook
o Instagram
o Tik Tok
o Pozostałe kanały, w tym m.in. YouTube, Twitter, Pinterest
• Tworzenie treści na poszczególne platformy
• Panel reklamowy Facebook Ads
• Założenia influencer marketingu
• Klasyfikacja influencerów
• Wartości jakie daje udział influencerów w kampaniach
• Selekcja influencerów do kampanii
• Mierzenie kampanii z influencerami
• Ryzyka w trakcie pracy z influncerami
• Przydatne narzędzia w pracy z influencerami

Umiejętności:

• Dobranie platform komunikacji społecznościowych do potrzeb marki
• Planowanie kierunku działań w mediach społecznościowych
• Podstawowe KPI działań w internecie, w tym w mediach społecznościowych
• Planowanie kampanii z udziałem influencerów
• Selekcja influencerów do kampanii
• Mierzenie oraz narzędzia przydatne w prowadzeniu kampanii z influencerami

Zawodowe kompetencje:

Kurs pozwoli uczestnikom zrozumieć współczesny ekosystem mediów cyfrowych i nabrać empatii w stosunku do odbiorców komunikacji, by była ona skuteczniejsza, a także w kontaktach z influencerami, by sprawnie planować kampanie z ich udziałem. Jednocześnie, wiedza nabyta w trakcie kursu pozwoli weryfikować obecne założenia komunikacji i argumentować ich usprawnianie w ramach organizacji biznesowej.

Treści programowe:

1. Zmiany w świecie mediów.
2. Specyfika mediów społecznościowych i ich wpływ na komunikację
3. Facebook i jego możliwości
4. Instagram i jego możliwości
5. Tik Tok i jego możliwości
6. Zarys innych mediów, m.in. YouTube, Twitter, Pinterest
7. Kim jest influencer i rodzaje influencerów
8. Cele realizowane przez influencer marketing
9. Influencerzy a celebryci i ambasadorzy marki
10. Sposób pracy z influencerami
11. Przykłady najlepszych kampanii

Sposób prowadzenia zajęć:

Zajęcia prowadzone są w formie wykładu wraz z dyskusjami z uczestnikami kursu oraz wspólną analizą wybranych zagadnień.

Interakcje z innymi modułami szkoleniowymi:

Wiedza w zakresie mediów społecznościowych oraz influencer marketingu koresponduje z zajęciami Strategia komunikacji w praktyce, albowiem wszystkie działania komunikacyjne w nowych mediach powinny wynikać ze strategii komunikacji.

Literatura:

Patrycja Górecka-Butora, Influencer Marketing od A do Z, 2019 Warszawa
Tomek Tomczyk, Blog. Pisz, kreuj, zarabiaj., Warszawa 2012
Tomek Tomczyk, Bloger i Social Media, Warszawa 2016
Natalia Hatalska, Rola blogerów i youtuberów we współczesnym świecie: http://blogforumgdansk.pl/raport_bfgdansk2016.html Gdańsk 2016
Michał Szafrański, Zaufanie czyli waluta przyszłości, Warszawa 2018
Artur Jabłoński, Jak pisać żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting i webwriting., Warszawa 2017
Anna Piwowarska, Autentyczność przyciąga. Jak budować swoją markę na prawdziwym i porywającym przekazie, Warszawa 2018

Rekomendowana dalsza ścieżka kształcenia:

Po przejściu kursu warto skorzystać z dodatkowych szkoleń wprowadzających mocniej w temat nowych mediów oraz influence marketingu.

Wykorzystywane case studies / scenariusze:

Projekty nagrodzone w konkursie Złote Spinacze.

Potwierdzenie ukończenia kursu:

Międzynarodowy certyfikat w języku angielskim.