Kontakty z mediami i trening medialny – ZFPR.PL

Akademia LSPR

Kontakty z mediami i trening medialny

Wykładowcy: Opis kursu:

Niezależnie od tego, jak bardzo komunikacja zmieniła się w ostatnich latach, to w dalszym ciągu media wciąż stanowią przysłowiowy Rzym, do którego prowadzą niemal wszystkie zawodowe drogi PRowców. I podobnie jak zwiedzanie stolicy Italii, także i współpraca z mediami może okazać się fascynującą przygodą lub przytłaczającym „zadaniem do odhaczenia”. W dużej mierze zależy to od naszego nastawienia, przygotowania i zrozumienia tematu. Na wszystkich tych poziomach może pomóc dobry przewodnik. Takim właśnie medialnym przewodnikiem ma być moduł „Kontakty z mediami i trening medialny” – zajęcia zaprojektowane z myślą o każdym, kto chce lepiej zrozumieć i wykorzystać media do budowania wizerunku osób, instytucji czy idei. Przydatne treści znajdą tu zarówno uczestnicy, którzy bardziej komfortowo czują się jako promotorzy sukcesów innych jak też ci, którzy sami lubią stawać w blasku reflektorów. Abstrahując od wyboru roli, którą zamierzamy przyjąć – pełniejsze zrozumienie relacji z mediami usprawni procesy wszelkich naszych działań komunikacyjnych, uatrakcyjni ich charakter i zwielokrotni efekty.

Poziom kursu:

podstawowy

Liczba godzin:

3x45min

Wymagania wstępne:

brak

Korzyści dla uczestnika:

Wiedza:

Uczestnik zajęć pozna zasady, definicje i pojęcia takie, jak:
• Model PESO
• Zasady newsa
• Autoryzacja i sprostowanie (prawo prasowe a praktyka)
• Off the record
• Media A+B+C
• Piramida informacji
• Reguła 5W
• Wysyłki kreatywne
• Backgrounder
• FAQ
• Flash news
• Tailor made PR
• go-2-guyes
• komunikator typu TOP
• „Setka” i jej zasady
• Life on tape
• Rozmowa w studio
• Briefingi prasowe
• Mówienie wizualne

Umiejętności:

Absolwent kursu, będzie lepiej rozumiał rolę i potrzeby mediów, a dzięki temu efektywniej wykorzysta ich siłę promocyjną na rzecz budowania wizerunku instytucji, w której pracuje. Oznacza to, że uczestnik będzie gotowy, by:
• Zbudować bazę i dobre relacje z optymalną dla siebie grupą mediów
• Prowadzić bieżącą, proaktywną komunikację z dziennikarzami
• Przygotowywać informacje prasowe
• Projektować wysyłki kreatywne i inne niestandardowe materiały dla mediów
• Samodzielnie udzielać wywiadów prasowych i video na przyjazne sobie tematy

Zawodowe kompetencje:

Ukończenie modułu pozwoli uczestnikowi:
• Lepiej wykorzystać „firmowe newsy” do komunikacji z mediami
• Sprawniej współpracować z działami firmy (np. HR, R&D), których aktywności mają być promowane zewnętrznie
• Zwiększyć efektywność proaktywnych działań skierowanych do dziennikarzy
• Trafniej określić promocyjną rolę „pozycjonowania ekspertów” i wykorzystać potencjał tej gałęzi PR na rzecz budowania pożądanego wizerunku swojej firmy/instytucji.

Treści programowe:

Zajęcia będą podzielone na 3 bloki:
1) Media z lotu ptaka – charakterystyka rynku polskiego (teoria + ćwiczenie typu „kula śniegowa”)
• Cele i charakter współczesnych mediów
• Rola dziennikarzy
• Zasady newsa
• Prawo prasowe po nowelizacji
2) Jak być dobrym kucharzem? Kontakty z dziennikarzami i zasady pisania tekstów (teoria + krótkie ćwiczenie indywidualne)
• Scenariusze rozmów z dziennikarzami
• Bazy mediów (ABC, RODO)
• Informacja prasowa – zasady, przykłady
• Niestandardowe materiały dla mediów
3) Jak zostać smacznym daniem? Wywiady mediowe, wprowadzenie (teoria + warsztat video)
• Nie tylko ekspert – nasze role w mediach
• Pozycjonowanie ekspertów
• „setka” – zasady i przykłady
• Inne popularne formy występów mediowych
• Co zrobić „na godzinę przed”?
• Budowanie relacji po wywiadzie

Sposób zaliczania zajęć:

Punktacja zbierana poprzez aktywność w trakcie zajęć, uczestniczenie w ćwiczeniach i dyskusjach.

Potwierdzenie ukończenia kursu:

Międzynarodowy certyfikat w języku angielskim.