Aktualności

17/01/2018

Praca w PR: rynek i wymagania [e-book]

POBIERZ RAPORT
Komentarz ekspercki: Marcin Olkowicz, Dyrektor Generalny ZFPR

 

Raport Pracuj.pl potwierdza inne obserwacje z rynku pracodawców branży komunikacji marketingowej i usług doradczych w tym obszarze. Obserwacje, z dużą dozą optymizmu, dotyczące zwiększonej dynamiki rynku, rosnącej liczby zapytań, wzrostu liczby kontraktów, ale także większych wyzwań. To możliwe powody wzrostu liczby poszukiwanych kandydatów o wysokich kompetencjach i specjalizacji.

Dane z ośrodków pozawarszawskich (dolnośląskie, pomorskie, małopolskie) potwierdzają także rosnące znaczenie firm PR z tych regionów. To dobra wiadomość. Klienci lokujący biznesy poza Warszawą poszukują eksperckich firm na swoim terenie.

Ciekawe wnioski płyną z obserwacji zmniejszonego udziału poszukiwanych kandydatów na stanowiska asystenckie. Może to przejaw odwrotu od zjawiska „junioryzacji” usług sektora PR? Klienci oczekują najwyższego standardu oferowanych usług i pogłębionej znajomości rynku. Usługi public relations wymagają szczególnych kompetencji i umiejętności. Doradztwo związane ze strategiami komunikowania się z otoczeniem to coraz bardziej wymagająca dziedzina: unikatowe połączenie wielu cech, wiedzy, postaw, kwalifikacji i kompetencji. Specjalistyczne kompetencje zawodowe w połączeniu z komunikatywnością, otwartością, ciekawością i rozumieniem współczesnego konsumenta, otoczenia, biznesu i społeczeństwa to standard wymagań od menedżera czy specjalisty w tej dziedzinie.