Aktualności

26/06/2024

Poznaliśmy zwycięzców trzeciej edycji konkursu The Next Gen of PR!

Zwyciężczyniami konkursu The Next Gen of PR 2024, organizowanego przez Związek Firm Public Relations, zostały Martyna Rozesłaniec i Aneta Filipiak z agencji K+PR. To one będą reprezentować Polskę w międzynarodowych finałach organizowanych przez ICCO (The International Communications Consultancy Organisation). Ogłoszenie wyników konkursu poprzedziła debata „AI – game changer czy przekleństwo?”.

Do trzeciej edycji konkursu The Next Gen of PR, skierowanego do specjalistów z branży public relations poniżej 35 roku życia, zgłosiły się 24 dwuosobowe zespoły. Duety miały zaledwie 48 godzin na stworzenie prac konkursowych, które następnie zaprezentowały osobiście przed 6-osobowym Jury.

– Obrady były niezwykle inspirujące i pouczające. Mieliśmy okazję zobaczyć 24 zespoły w akcji i poznać różne podejścia do tego samego briefu klienckiego. Każdy z jurorów – z racji doświadczenia zawodowego – kładł nacisk na inny obszar, jedni patrzyli na strategiczne podejście, inni na kreatywność i oryginalność, kolejni na praktyczność i możliwość wdrożenia pomysłów w życie. Takie zróżnicowane podejście pozwoliło na kompleksową ocenę każdej z prac. Wspólnie z zespołem zgodziliśmy się co do tego, że zaprezentowane pomysły pokazywały wielokrotnie nietuzinkowe spojrzenie na komunikację, powszechną znajomość narzędzi AI i bardzo duży profesjonalizm, a także zaangażowanie w przygotowywanie prezentacji – mówi Agata Zeman, Przewodnicząca Jury konkursu, Managing Director w 24/7Communication oraz Wiceprezeska ZFPR.

Uczestnicy zmierzyli się w tym roku z briefem przygotowanym przez markę Coca-Cola, głównego partnera konkursu. Stworzone kampanie Jury oceniało według następujących kryteriów: strategia, wdrożenie oraz spodziewany efekt.

– To było dla nas, jurorów, niezwykle motywujące doświadczenie, które przypomniało nam, jak ogromny potencjał drzemie w młodych osobach pracujących w komunikacji. Tym bardziej cieszę się, że jako Coca-Cola mogliśmy być częścią tej edycji, stawiając przed ekspertami z branży PR ambitne zadanie konkursowe. Każdy z 24 teamów stanął na wysokości zadania i zaprezentował swoją wizję tegorocznych działań komunikacyjnych, jednej z najważniejszej kampanii naszej marki – dodaje Paulina Trzaskowska, Communications Director w Coca-Cola Poland.

Zwyciężczynie, Martyna Rozesłaniec i Aneta Filipiak, otrzymały awans do międzynarodowego finału organizowanego przez ICCO: The Next Gen PR World Cup 2024. Tam nasze reprezentantki rywalizować będą z zespołami z całego świata.

Jury Konkursu przyznało również dwa wyróżnienia, które otrzymały: Karolina Juszczyk i Weronika Wilczyńska z Clear Communication Group oraz Weronika Chocholska i Zofia Cieplak z agencji dfusion communication.

Rozdanie nagród konkursu The Next Gen of PR 2024 odbyło się 26 czerwca br. w Warszawie. W ramach tego wydarzenia, zorganizowana została także debata pod tytułem „AI – game changer czy przekleństwo?”, w której wzięli udział eksperci: Agata Zeman (Managing Director w 24/7Communication), Paulina Trzaskowska (Communications Director w Coca-Cola Poland), Łukasz Malczewski (Managing Partner w dfusion communication) oraz Maciek Nowicki (Creative Director w ALL Things AI). W toku dyskusji poruszono wiele istotnych kwestii związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w branży public relations. Prelegenci wskazali między innymi jak AI może wzbogacać kreatywnie pracę PR-owców. Nie zabrakło także omówienia przykładów wykorzystania AI w działaniach komunikacyjnych największych marek, w tym partnera tegorocznej edycji konkursu – marki Coca-Cola.