Aktualności
Nowa Rada Związku Firm Public Relations
Walne Zgromadzenie Członków ZFPR wybrało Radę na lata 2025-2027. Przewodniczącą Rady została Katarzyna Terej (Partner Zarządzający, RES Consulting). Kolejnymi członkami Rady zostali: Eliza Misiecka (Dyrektorka Generalna, Genesis PR), Łukasz Przybysz (Strategic Communication Advisor, Vision Group Executive Advisors) oraz Piotr Talarek (Partner Zarządzający, StrategyWise).
Katarzyna Terej – Partner Zarządzający RES Consulting (dawniej TBT i Wspólnicy). Ekspert i doradca ds. komunikacji i public affairs. Od ponad 25 lat zajmuje się doradztwem i zarządzaniem projektami komunikacyjnymi, specjalizuje się w zarządzaniu kryzysowym, public affairs i public relations, także dla branż regulowanych. Prowadziła projekty międzynarodowe i krajowe m.in. dla klientów z branż energetycznej, finansowej, ICT, nieruchomości i wielu innych. Studiowała na Wydziale Zarządzania UW oraz na podyplomowych studiach Public Relations w SGH/University Minnesota, posiada tytuł Master of Business and Administration (MBA), specjalizacja International Marketing, otrzymany w WSHiFM/ Erasmus University Rotterdam, University of Durham. Posiada certyfikat Ministerstwa Skarbu dla członków rad nadzorczych, jest mediatorem Fundacji Rozwoju Mediacji. Od wielu lat członkini jury Złotych Spinaczy ZFPR oraz międzynarodowego jury IPRA Golden Wing Award i Stevie Awards. Członkini International Public Relations Association (IPRA). Wiceprzewodnicząca Zarządu Polskiego Związku Golfa. Funkcję Przewodniczącej Rady pełnić będzie trzecią kadencję.
Eliza Misiecka – dr nauk humanistycznych, założycielka i szefowa agencji GENESIS PR, od 1994 roku w branży PR. Specjalizuje się w PR korporacyjnym, finansowym, zarządzaniu komunikacją kryzysową oraz w relacjach inwestorskich. Prowadziła ponad 700 długoterminowych kampanii PR na rzecz firm prywatnych i instytucji publicznych. Prowadziła wykłady na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Od wielu lat Zasiada w jury konkursów Złote Spinacze, Lwy PR PSPR, Grand ESG Press oraz Stevie IBA w USA. Projekty, które prowadziła otrzymały 17 nagród branżowych, w tym 11 międzynarodowych IPRA i IBA w kategoriach Relacje Inwestorskie, Public Affairs, Zarządzanie kryzysem. Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła także studia podyplomowe na Wydziale Psychologii UW oraz studia doktoranckie w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Tytuł doktora nauk humanistycznych uzyskała na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, pod kierunkiem prof. dr hab. Jerzego Olędzkiego.
Łukasz Przybysz – doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce. Medioznawca, politolog, adiunkt na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Kierownik studiów stacjonarnych I i II stopnia na kierunku dziennikarstwo i medioznawstwo w latach 2020-2024. Zajmuje się naukowo public relations, etyką, komunikacją polityczną i mediami. Autor badań, raportów i publikacji naukowych o etyce stygmatyzacji medialnej public relations; współautor inicjatywy „PR. Bez komentarza”. Autor książki „Komunikowanie polityczne 2.0”. Od października 2024 Strategic Communication Advisor w Vision Group Executive Advisors. Były członek Rady Etyki Public Relations, członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, a także wieloletni członek jury w konkursie Złote Spinacze. Ekspert i komentator w mediach branżowych i krajowych z 22-letnim doświadczeniem w dziedzinie public relations, komunikacji medialnej i public affairs. Stypendysta Indiana University w Bloomington w USA.
Piotr Talarek – Partner Zarządzający agencji StrategyWise. Od 1994 roku jest obecny na polskim rynku jako konsultant, doradca biznesowy i ekspert komunikacji. Specjalizuje się w public affairs, lobbingu, komunikacji korporacyjnej, komunikacji kryzysowej. W ostatnich latach prowadził, koordynował projekty oraz doradzał różnorodnym polskim i międzynarodowym klientom. Wśród nich są m.in. globalny lider handlu sektora agri, europejska platforma marketplace, firma diagnostyki laboratoryjnej, fundusze PE i VC, największy polski armator czy firmy poszukujące surowców naturalnych. Jest absolwentem zarządzania i marketingu Uniwersytetu Szczecińskiego oraz Bankowości Inwestycyjnej na Uniwersytecie Gdańskim i Guildhill University.
Rada jest organem kontrolnym Związku Firm Public Relations i składa się z przynajmniej trzech członków spośród zrzeszonych agencji. Do jej kompetencji należy kontrolowanie całokształtu działalności Zarządu, składanie wniosku do Walnego Zgromadzenia Członków w kwestii udzielania absolutorium dla Zarządu, rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy członkami na tle ich działalności w Związku, a także występowanie z inicjatywami i wnioskami dotyczącymi bieżącej pracy Zarządu. Kadencja powołanej Rady trwa dwa lata.