Aktualności

25/03/2020

Adam Jarosz o Kodeksie Dobrych Praktyk

Nowela Kodeksu Dobrych Praktyk została opracowana na bazie doświadczeń, z odniesieniem do norm przewidzianych w Kodeksie Etyki PR, przyjętego przez Związek w ubiegłym roku. Dobre praktyki to wytyczne zebrane w jednym dokumencie, których stosowanie pomaga agencjom członkowskim i ich pracownikom na co dzień w bieżącej pracy – mówi Adam Jarosz, prezes Związku Firm Public Relations.

Pod koniec lutego br. ZFPR przyjął podczas Walnego Zgromadzenia Członków tekst jednolity noweli Kodeksu Dobrych Praktyk. Dokument stanowi wyznacznik standardów postępowania i norm etycznych. Będąc formą samoregulacji branżowej, podsumowuje zasady działalności firm PR w pełnym spektrum ich funkcjonowania obejmującym trzy obszary: relacji z otoczeniem, klientami i wewnątrzśrodowiskowymi. Kodeks zawiera 33 syntetyczne punkty. W obszarze relacji z otoczeniem i klientami, dotyczą m.in. norm etycznych, kwestii rzetelności, staranności i pracy z klientami na konkretnych celach, w oparciu o udzielony mandat.

Kodeks Dobrych Praktyk ZFPR dostępny jest na stronie.