Tomasz Kordowski – ZFPR.PL

WYKŁADOWCY

Tomasz Kordowski

Wykładowca ZFPR
Wykładowca Akademii LSPR
Konsultant merytoryczny Akademii LSPR
Więcej o mnie:
www.linkedin.com/in/tomaszkordowski/
Prowadzone szkolenia:

Szkolenie specjalistyczne ZFPR:

• Cyberzagrożenia i cyberpułapki. ABC komunikacji

Akademia LSPR:

• Współpraca klienta z agencją PR – dwie perspektywy
MOJE PODEJŚCIE DO NAUCZANIA

Niektórzy twierdzą, że wszystko już było. Być może, ale co i rusz ktoś wpada na pomysł, jak stare, sprawdzone idee pokazać w nowej formie. Dlatego w uczeniu się tak praktycznej dziedziny, jak PR i komunikacja, najlepiej sprawdzają się case study. Niezależnie, czy są to projekty dotyczące promocji produktów, komunikacji korporacyjnej, CSR, employer brandingu czy zarządzania kryzysowego. Na podstawie studiów przypadków można prześledzić dobre i złe praktyki, zaplanować ewaluację, poprawić realizację danego pomysłu. Bardzo ciekawe efekty daje też zaadoptowanie branżowych case study w całkowicie odmiennych warunkach, gdy np. projekt, który sprawdził się w branży przemysłowej przeniesiemy do IT lub skopiujemy praktyki z rynku B2C na B2B. W większości przypadków taka adaptacja case study do własnych potrzeb wystarczy, by z powodzeniem realizować założone cele biznesowe i komunikacyjne. Chyba że chcemy wygrać Złotego Spinacza – wtedy możliwe, że potrzeba będzie czegoś więcej 😉

Do tego, aby lepiej zrozumieć mechanizmy, jakie rządzą danymi zachowaniami konsumenckimi, decyzjami partnerów biznesowych czy reakcjami wybranych grup społecznych, potrzebna jest wiedza zaczerpnięta z nauk społecznych, takich jak np. socjologia, psychologia czy antropologia.

Warto też zwrócić uwagę, że dla dziś prowadzonych projektów charakterystyczny jest pewien chaos komunikacyjny. Z jednej strony mamy nadmiar informacji i nadawców, z drugiej paradoksalnie w tej układance, jaką jest opracowywanie strategii komunikacji, brakuje często ważnych szczegółów. A zadaniem ludzi od PR jest wyłuskanie tych danych, które są kluczowe dla danego przedsięwzięcia, doszacowanie brakujących informacji i na tej podstawie podjęcie decyzji czy przygotowanie rekomendacji. Jak większość z nas wie z doświadczenia, nie jest to łatwa sztuka. Nic dziwnego więc, że w podobny sposób układa się dziś programy edukacyjne dla menedżerów, gdzie weryfikacja wiedzy odbywa się w formie warsztatów scenariuszowych. Jak w grze w szachy na czas, gdzie trzeba analizować każdy ruch, jednocześnie szybko podejmując decyzje i wykorzystując już zdobytą wiedzę, adaptując ją do szybko zmieniających się warunków otoczenia.

Ten właśnie mix – analizy case study, wiedza zaczerpnięta z nauk społecznych oraz uczestniczenie w warsztatach scenariuszowych – w mojej ocenie jest receptą na efektywną naukę w tak empirycznej branży jak public relations.

BIOGRAM

Socjolog, PR i marketing manager. Od 12 lat związany z branżą PR / marketing. Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej, komunikacji kryzysowej, personal brandingu oraz content marketingu. Przez 10 lat pracował po stronie agencji PR / marketing, pełniąc m.in. obowiązki account directora i prowadząc zespół obsługi klienta. Był odpowiedzialny za działania wizerunkowego dla takich marek jak: Baker & McKenzie, Budimex, Kompania Piwowarska, Leroy Merlin, Mondelez, Novartis, Nutricia, Polpharma, Porta KMI Poland, Saule Technologies, Shell, Skanska czy Swiss Krono Group. Realizował także projekty dla spółek z Grupy KGMH, podmiotów z branży motoryzacyjnej oraz instytucji i urzędów publicznych.

Aktualnie odpowiada za wszystkie obszary komunikacji i marketing w polskim oddziale Grupy Sage, jednego z największych dostawców oprogramowania dla biznesu na świecie.

Od 2016 wykładowca London School of Public Relations. Absolwent Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego.

Autor publikacji branżowych. Współtworzył projekty wyróżnione w konkursie Złote Spinacze: 2016 – Brązowy Spinacz w kategorii Content marketing za projekt „By me”, 2019 – nominacja w kategorii Business-to-Business PR za projekt „#GotowiNaZmiany”.

Jest zaangażowany w realizację projektów edukacyjnych dotyczących transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw, m.in. w ramach Fundacji Digital Poland. Zajmuje się także zmianami społecznymi związanymi z upowszechnianiem technologii i wdrażaniem innowacji oraz komunikacją w zakresie cyberbezpieczeństwa i cyberzagrożeń.

Pełni rolę ambasadora Sage Foundation, realizującej w Polsce autorski program wolontariatu pracowniczego, zakładającego 5 dni dodatkowego, pełnopłatnego urlopu dla każdego pracownika oraz angażowanie pracowników w działania fundraisingowe.

SPECJALIZACJA

W London School of Public Relations prowadzi zajęcia dotyczące outsourcingu usług PR / marketing – moduł szkoleniowy „Współpraca klienta z agencją PR – dwie perspektywy”. Celem zajęć jest wskazanie dobrych i złych praktyk rynkowych, pokazanie specyfiki pracy po każdej ze stron zarówno agencji PR / marketing, jak i klienta, czyli w ramach wewnętrznych struktur PR / marketing przedsiębiorstw. Taka wiedza pozwala uniknąć wielu nieporozumień związanych z realizacją projektów w układzie klient-agencja i tym samym podnieść efektywność oraz opłacalność outsourcingu usług PR / marketing (dla klienta), a także utrzymać długofalową współpracę (agencja).

Ponadto, poza LSPR, realizował szkolenia i warsztaty z zakresu komunikacji kryzysowej oraz personal brandingu.

Aktualnie rozwijane obszary edukacyjne: komunikacja związana z cyberbezpieczeństwem i cyberzagrożeniami oraz transformacją cyfrową.