Przemysław Barbrich – ZFPR.PL

WYKŁADOWCY

MOJE PODEJŚCIE DO NAUCZANIA

Chcę podzielić się z Państwem tym wszystkim, czego nauczyłem się nie tylko z książek. Moimi spostrzeżeniami i doświadczeniami, które zdobyłem przez lata praktyki najpierw w mediach, a potem w Public Relations. A miałem i mam naprawdę sporo szczęścia mogąc uczyć się od moich kolegów z branży finansowo-bankowej. Wygrałem los na loterii podglądając jak pracował nieodżałowany Grzegorz Miecugow, gdy tworzyliśmy pierwsze Fakty w TVN. Nigdy już nie powtórzą się takie emocje, jak 3 października 1997 o godz. 19.30, kiedy mogłem wystąpić w pierwszym wydaniu. Z rozrzewnieniem wspominam utarczki z Tomkiem Sianeckim, kiedy spieraliśmy się o moje materiały do „Zapraszamy do Trójki” w Trzecim Programie Polskiego Radia. Nie da się też zapomnieć o tym, gdy pierwszy raz Monika Olejnik pozwoliła mi poprowadzić „Salon Polityczny” Trójki gdzie moim gościem był profesor Leszek Balcerowicz a potem wielu polityków ekonomistów i ekspertów. Już nigdy Aleksander Kwaśniewski nie wygra wyborów prezydencki z Lechem Wałęsą, już nigdy nie będę pierwszym który zrobi pierwszy wywiad z nowym prezydentem chwile po ogłoszeniu exit poll.

Chcę to wszystko opisać podczas naszych spotkań i dać Państwu szansę zajrzenia za kulisy największych programów informacyjnych w naszym kraju. Uczestniczyłem w tworzeniu najbardziej popularnych mediów w kraju, jestem autorem programów i audycji ekonomicznych, które przyciągały wielu odbiorców. Dzisiaj pracuję po drugiej stronie. W Związku Banków Polskich godzimy interesy wszystkich banków i instytucji finansowych w Polsce, nie zapominając o ważnej roli dostawców usług technologicznych dla banków. To niełatwe zadanie. Informacje, które przekazuję do mediów dotyczą praktycznie wszystkich Polaków. Dlatego, pomimo wielu lat spędzonych w mediach pracując dla sektora finansowego zastanawiam się nad każdym wypowiadanym słowem kiedy kamera pokazuje REC.

Chcę jednak mówić głośno o świecie finansów i bankowości, który ze swej natury lubi ciszę. Wierzę że wiedzę ekonomiczną można przekazywać w sposób interesujący i ciekawy dla każdego. Nie ma tematu w PR, którego się nie da sprzedać mediom. Są tylko marne pomysły, brak profesjonalizmu i brak znajomości potrzeb mediów.

Zapraszam, nie będą się Państwo nudzić.

BIOGRAM

Dr Przemysław Barbrich (ur. 11.czerwca 1970 r. w Wałbrzychu) – z pasji dziennikarz, z wykształcenia ekonomista, zawodowo PR-owiec.

Absolwent studiów doktoranckich w Katedrze Ubezpieczenia Społecznego w Kolegium Ekonomiczno-Społecznym Szkoły Głównej Handlowej. W 2009 roku obronił pracę doktorską z dziedziny nauk ekonomicznych pod kierunkiem prof. Tadeusza Szumlicza (Uwarunkowania i konsekwencje społeczne nowego systemu emerytalnego w Polsce). Otrzymał nagrodę Rzecznika Praw Ubezpieczonych w konkursie na najlepszą w Polsce prace doktorska z dziedziny ubezpieczeń. W latach 1995-97 uczestnik studiów podyplomowych w Instytucie Krajów rozwijających się przy Uniwersytecie Warszawskim. W latach 1989-95 studiował inżynierię ochrony środowiska na Politechnice Wrocławskiej

Jako dziennikarz pracował Faktach TVN, Wiadomościach i Teleexpresie. Przez lata związany zawodowo z Programem Trzecim Polskiego Radia i „Zapraszamy do Trójki”. Autor audycji „Puls Trójki”, „Salon Polityczny Trójki”, „To był dzień”. W mediach pracował jako redaktor, reporter i wydawca. Swoje doświadczenie w mediach elektronicznych zbierał także w Wirtualnej Polsce. W swoim dorobku ma kilkaset publikacji prasowych i wywiadów o tematyce społeczno-ekonomiczne. Od 2017 roku zasiada w Zarządzie Stowarzyszenie Dziennikarzy Rzeczpospolitej Polskiej oddział Warszawski.

Od 2010 wykładał m.in. na Wydziale Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, studiach podyplomowych z dziedziny bankowości w SGH, Społecznej Akademii Nauk w Warszawie oraz Wyższej Szkole Bankowej w Warszawie.

Dr Przemysław Barbrich od 2004 roku jest Dyrektorem Zespołu Komunikacji i Public Relations w Związku Banków Polskich, przewodniczy Radzie Public Relations przy ZBP, jest sekretarzem Klubu Polska 2025+. Uczestnik i prelegent wielu konferencji i forów ekonomicznych i finansowych. Od ponad 15 lat kształtuje pozytywny wizerunek polskiego sektora bankowego.

SPECJALIZACJA

Bez znajomości finansów i bankowości trudno będzie nam zrozumieć wiele ludzkich zachowań – wszak pieniądz od zawsze rządził światem. Media – radio, a jeszcze bardziej telewizja to blask świateł, gwiazdy, blichtr, ale także Kamil każący Rurkowi – wyczyścić brudny stół i Tomasz Lis, który w niewybredny sposób mówi o mapie blokad na polskich drogach – warto poszukać na Youtube.

Zajmuje się zawodowo tym co bardzo ciekawe i trudne zarazem – bankowością,  finansami i mediami jednocześnie. Wykorzystuję narzędzia PR, media relations nie tylko do kreowania pozytywnego wizerunku sektora bankowego i zarządzania kryzysami medialnymi, jeśli się pojawiają, ale także do docierania z najważniejszymi informacjami do milionów klientów banków.

Zagadnienia z obszaru komunikacji w sektorze finansowym stanowią ważny punkt zainteresowania większości Agencji Public Relations, Agencji Marketingowych, Domów Mediowych. Przez lata pracowałem w programach newsowych – Fakty TVN, Wiadomościach, Teleexpressie. Te doświadczenia są fundamentem mojej dzisiejszej pracy. Rozumienie zasad funkcjonowania mediów stanowi klucz do sukcesu. Nikt nie chce zdradzać tajemnic kuchni, z drugiej strony pytanie dlaczego? Bo boimy się konkurencji, lepszych, młodszych, bardziej pracowitych. Ot cała prawda o skrywanych przez nas tajemnicach. Spróbujmy ten stereotyp przełamać.