Łukasz Malczewski – ZFPR.PL

WYKŁADOWCY

Łukasz Malczewski

Wykładowca ZFPR
Prowadzone szkolenia:

Szkolenie specjalistyczne ZFPR:

• Guru w czasach cyfrowej zarazy, czyli jak budować wizerunek eksperta w świecie chaotycznych informacji.
MOJE PODEJŚCIE DO NAUCZANIA

„Powiedz mi, to zapomnę. Naucz mnie, to może zapamiętam. Zaangażuj mnie, to się nauczę.” Benjamin Franklin

Umiejętności i wiedzę sprawdzam w działaniu. Taki właśnie charakter mają moje szkolenia. To ciągłe rozwiązywanie faktycznych problemów i konfrontowanie wiedzy z rzeczywistością, która nas otacza. Zawsze punktem wyjścia jest dla mnie praktyka, która pozwala wyciągać wnioski a potem porządkować je w postaci konkretnych wskazówek i standardów. Standardów, które należy przełamywać/weryfikować.

Dlaczego? Podobnie jak na balu u Czerwonej Królowej z powieści Lewisa Carolla Po drugiej stronie lustra – „kto nie biegnie ten się cofa”. Mam świadomość, że otoczenie w którym działamy zmusza nas do ciągłego sprawdzania, czy nasza dotychczasowa wiedza i doświadczenia nie prowadzą nas na manowce. Dotyczy to zwłaszcza obszaru PR, który w ostatnim czasie bardzo się zmienia. Wpływ mediów społecznościowych, nowych technologii, wybrednego konsumenta podłączonego do sieci – to wszystko sprawia, że obszar komunikacji wymaga ciągłej weryfikacji wiedzy i utartych sposobów myślenia.

Podczas szkolenia odwołuję do swojego dwudziestoletniego doświadczenia w realizacji programów Public Relations i zadaję pytania, co może się zdarzyć w ciągu kolejnych lat? Prowadzę szkolenia w formie warsztatów, w trakcie których to uczestnicy starają się dojść do odpowiedzi na pytania związane z ich obszarem działalności. Będziemy wspólnie podważać status quo i zadawać trudne pytania. Po to, by lepiej zrozumieć omawiane zagadnienia i czerpać inspiracje z licznych przykładów.

Świat zmienia się zbyt szybko, by przestać się uczyć.

BIOGRAM

Jestem współtwórcą agencji d*fusion communication, która powstała w cyfrowych czasach i odpowiada na komunikacyjne wyzwania przyszłości. W d*fusion jestem odpowiedzialny za obsługę klientów i strategię rozwoju firmy. Dotychczas miałem okazję wspierać tworzenie i realizację działań komunikacyjnych m.in. dla takich marek, jak Arvato Bertelsmann, Canon, Cisco, DPD, Microsoft, Samsung, czy Uber.

Interesuję się innowacjami oraz ich wpływem na otoczenie społeczne i gospodarcze. Jestem również miłośnikiem nowych mediów. Prowadziłem wykłady na temat strategii komunikacji, PR produktowego, personal brandingu na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, Politechnice Gdańskiej i w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej.

Moją pasją jest muzyka i surfing.

SPECJALIZACJA

Specjalizuje się w tworzeniu strategii komunikacji, w szczególności w definiowaniu strategii wyróżnienia i pozycjonowania marek. Prowadzę warsztaty związane z wypracowaniem strategii dla produktów i usług, podczas których definiujemy cele komunikacji, odbiorców komunikatu, przekazy, kanały komunikacji i planujemy narzędzia dotarcia. Koncentruję się również na wypracowaniu programów PR produktowego. Specjalizuję się przede wszystkim w PR dla produktów i usług o innowacyjnym charakterze. Budowaniu takich programów towarzyszą sesje kreatywne mające na celu wypracowanie pomysłów i konkretnych działań zmierzających do budowania rozpoznawalności produktów i usług. W ostatnim czasie prowadzę również programy tworzenia wizerunku osobistego (personal branding) ze szczególnym naciskiem na budowanie pozycji ekspertów na rynku B2B.