Guru w czasach cyfrowej zarazy – ZFPR.PL

Szkolenie ZFPR

Guru w czasach cyfrowej zarazy, czyli jak budować wizerunek eksperta w świecie chaotycznych informacji.

Wykładowcy:
Najbliższe terminy:
Opis kursu:

Żyjemy w niezrównoważonych czasach. Przesyconych informacjami, danymi, pogłoskami i szarlatanami, którzy nazywają się ekspertami. Czy w czasach cyfrowego „hyde parku”, gdzie głos roznosi się z prędkością 5G, długotrwałe budowanie marki osobistej lidera jest możliwe? Jak osiągnąć równowagę w czasach przesytu i zbudować profesjonalny wizerunek oparty na takich wartościach, jak wiedza, rzetelność, doświadczenie, umiar? Opinie są rozbieżne. W trakcie szkolenia stoczymy batalię na opinie. Czy okładka w Forbes jest niezbędna by nazywać się ekspertem, a może to liczba like’ów czyni mistrza? Szkolenie jest prowadzone w formie wykładu połączonego z praktycznym warsztatem, w trakcie którego uczestnicy pomogą zbudować program ekspercki dla wybranej osoby. Szkolenie będzie okazją do dyskusji na temat praktyk i zasad kreowania marki osobistej w profesjonalnym otoczeniu biznesowym i społecznym. W efekcie spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, jak osiągnąć nirwanę – równowagę, która pozwoli nam budować wizerunek w długim okresie a nie przez krótką chwilę. Szkolenie koncentruje się na wypracowaniu umiejętności tworzenia strategii budowania wizerunku osobistego, ze szczególnym naciskiem na kształtowanie pozycji eksperckiej. W trakcie szkolenia zostaną przedstawione zasady budowania programów eksperckich ze szczególnym naciskiem na techniki storytellingowe. Uczestnicy będą mieli szansę poznać sposoby wyróżnienia i pozycjonowania ekspertów, formułowania komunikatów i korzystania z narzędzi komunikacji charakterystycznych dla obszaru personal branding.

Liczba godzin:

3 x 45 min

Poziom kursu:

średnio zaawansowany

Cena dla członków ZFPR:

600 zł + VAT

Cena dla pozostałych podmiotów:

750 zł + VAT

Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza na temat strategii komunikacji.

Wiedza:

• Analiza wizerunku osobistego
• Podstawowe zasady kreowania wizerunku osobistego
• Metody wyróżnienia i pozycjonowania marki osobistej
• Metodologia budowania programów kształtowania wizerunku osobistego
• Narzędzia personal branding: Personal Branding Canvas, narzędzia samooceny

Umiejętności:

• Umiejętność tworzenia programu kształtowania wizerunku osobistego.
• Umiejętność oceny wizerunku osoby z punktu widzenia kreowania wizerunku eksperta.
• Umiejętność planowania etapów rozwoju marki własnej.

Zawodowe kompetencje interpersonalne:

Uczestnicy są gotowi do wsparcia liderów w procesie kształtowania ich wizerunku osobistego. Mają oni świadomość na jakie elementy należy zwrócić uwagę, by móc osobiście kształtować swój wizerunek i doradzać liderom w ich drodze do rozwoju własnej marki. Uczestnicy będą w stanie kreślić plan kształtowania wizerunku osobistego i dokonać analizy wizerunku osoby.

Treści programowe:

1. Analiza otoczenia w planowaniu marki osobistej
• Obserwacja otoczenia, które się zmienia – dlaczego 5 min. skraca się do 5 sek.
• W poszukiwaniu mistrzów i upadłych bohaterów – nowe czasy, nowe wyzwania
• Mój osobisty „Elevator Pitch”
2. Metodologia działania w tworzeniu marki osobistej
• Postrzeganie – analiza wizerunku osobistego
• Pozycjonowanie – strategia wyróżnienia
• Planowanie – definiowanie etapów działania i wybór kanałów komunikacji
• Praktyka – ścieżka doskonałości w kresowaniu marki osobistej
• Kubeł zimnej wody! – rachunek sumienia i twarda ocena statystyk
• Cykl “4PK!”
3. Jak osiągnąć nirwanę w komunikacji marki osobistej?
• Główne zasady kreowania marki osobistej
• Na rozdrożu: osobiste kryzysy medialne
• Zasada nadrzędna: Practice what you preach.
4. Storytelling w kreowaniu marki osobistej
• Human stories – jak zaangażować w swoją historię?
• Jak opowiadać historię ekspertów?
5. Analiza Case Studies
6. Warsztaty grupowe

Sposób prowadzenia zajęć:

• Wykład połączony z interaktywną dyskusją i prezentacją case study.
• Warsztaty kreatywne w grupach.

Materiały do zapoznania się przed zajęciami:

• Tom Peters „the Brand called You, FAST COMPANY"

Interakcje z innymi modułami szkoleniowymi:

• Strategia komunikacji
• Strategia storytellingu
• Wystąpienia publiczne
• Komunikacja kryzysowa
• Influencer Marketing

Sposób sprawdzenia efektów edukacyjnych – zaliczenia zajęć:

• Stopień zaangażowania w trakcie szkolenia

Literatura:

• Dorie Clark, Reinventing You, Harvard Business Review Press 2017
• Sergiusz Trzeciak, Personal Branding for Leaders, ICAN Institute 2018
• Marian Salzman, Agile PR: Expert Messaging in a Hyper-Connected, Always-on world, Amacom 2017
• Seth Godin, Tribes, PIATKUS BOOKS 2008
Video:
William Arruda
• Dorie Clark Stand Out, Talks at Google
• Dorie Clark Reinventing You, Talks at Google
• Simon Sinek Starting with Why?
Gary Vaynerchuk
Interview with Gary Vaynerchuk

Rekomendowana dalsza ścieżka kształcenia:

Uczestnicy powinni rozwijać swoje umiejętności w obszarze Personal branding rozpoczynając od analizy wizerunku wybranych przez siebie osób na podstawie obserwacji mediów tradycyjnych i społecznościowych. W dalszej kolejności przydatne okazują się specjalizowane szkolenia dotyczące strategii wyróżnienia, tworzenia przekazu medialnego i wystąpień publicznych.

Wykorzystywane case studies / scenariusze:

• Satya Nadella, CEO, Microsoft – długookresowe budowanie wizerunku lidera biznesu na konkurencyjnym rynku globalnym.
• Gary Vaynerchuk – „guru” w czasie zarazy – jak nowe media kreują nowych bohaterów.
• Michał Sadowski, CEO, Barand24 – wykorzystanie siły wizerunku osobistego w trakcie kryzysu rozwoju firmy.
• Marcin Beme, CEO, Audioteka – wykorzystanie marki osobistej dla wzmocnienia rozwoju firmy.
• Jarosław Królewski – CEO, Synerise – budowanie rozpoznawalności osoby z prędkością pendolino.