Rozwój mediów społecznościowych doprowadził do rewolucji w komunikacji. Blogi zostały zdominowane przez wpływowych autorów, Instagramem nie rządzą marki, a twórcy, zaś na YouTube dzielą i rządzą youtuberzy, a nie filmy z kotkami. Tym samym twórcy internetowi, zwani często influencerami, stali się istotnym elementem obecnego krajobrazu mediów, a co za tym idzie kształtowania opinii. O świecie, markach i produktach. Większość nastolatków nie aspiruje dziś do bycia artystą, prawnikiem czy lekarzem – ich marzeniem jest bycie influencerem. Wobec tego rośnie rola rynku influencer marketingu, która już dziś szacowana jest w Polsce na około 150 milionów złotych rocznie. Na czym polega fenomen internetowych twórców i jak mogą go wykorzystać marki do komunikacji.
• Twórca, youtuber, bloger czy influencer – z kim mamy do czynienia i jakie są ich rodzaje?
• Jakie korzyści może dać naszej marce współpraca z infuencerami?
• Jak zaprojektować skuteczną komunikację z wykorzystaniem influencerów?
• Jak efektywnie pracować z tego typu osobami?
• Jak znaleźć influencera idealnego do naszej kampanii i zweryfikować jego wartość?
• Jak mierzyć efektywność pracy z influencerami?
• Jakie wnioski można wyciągnąć z najlepszych i najgorszych kampanii ostatnich lat?
To niektóre z kwestii omawiane podczas tego kursu specjalistycznego
3 x 45 min
zaawansowany
600 zł + VAT
750 zł + VAT
Zajęcia „Nowe media i influncer marketing” w ramach Akademii LSPR.
Wiedza:Uczestnik poznaje i rozumie procesy influencer marketingu, m.in.:
• Influencer marketing
• Narzędzia pomocne przy planowaniu kampanii
• Ustawianie celów i KPI kampanii z influencerami
• Estymuje efekty zaplanowanej kampanii
• Rozumie różnice pomiędzy różnymi rodzajami influencerów
Podczas zajęć uczestnicy dowiedzą się:
• Jak wymyślić i zaplanować odpowiednią dla swojej marki kampanię z wykorzystaniem influencerów
• Jak komunikować się z twórcami w sposób skuteczny i minimalizujący ryzyko kryzysu
• Jakie budżety są potrzebne by realizować kampanie reklamowe z influencerami
• Jak weryfikować influencerów oraz ich wiarygodność
• Jakie punkty powinna zawierać umowa podpisywana z influencerami
• Jak mierzyć i jakie narzędzia stosować w mierzeniu skuteczności kampanii
Po ukończeniu modułu uczestnik będzie potrafił:
• Samodzielnie zaplanować kompleksową kampanię z influencerami oraz dobrać odpowiednich twórców do kampanii
• Określić cele oraz mierzyć efekty danej współpracy
• Uniknąć ryzyka, jakie niosą za sobą często współprace z influencerami
• Zweryfikować prawdziwą wartość wybranych influencerów
• Rozróżnić różne rodzaje twórców internetowych oraz ich wpływ na odbiorców
• Oszacować budżety potrzebne na przeprowadzenie wybranej kampanii
Po ukończeniu modułu absolwent:
• Ma świadomość jak odpowiednio komunikować się z influencerami
• Rozumie specyfikę nieformalnej komunikacji twórców internetowych ze swoimi odbiorcami
• Identyfikuje potencjalne zagrożenia w trakcie prowadzonej kampanii
• Określa prawdziwą wartość i wiarygodność wybranych influencerów
• Potrafi wyjaśnić złożoność influencer marketingu w swoim środowisku biznesowym i organizacyjnym
• Potrafi skutecznie uzasadnić potrzebę prowadzenia działań marketingowych z twórcami internetowymi
SPECYFIKA I KORZYŚCI INFLUENCER MARKETINGU
• Czym się różni twórca od influencera
• Jakie są rodzaje influencerów
• Na jakich platformach
• Jakie korzyści może dać marce kampania z influencerami
• Influencer w dobie algorytmów
PLANOWANIE KAMPANII
• Jak zaplanować atrakcyjną i skuteczną kampanię marketingową z udziałem influencerów
• Kontekstualizacja – tworzenie kreatywnych rozwiązań
• Pisanie odpowiedniego briefu
• Jak znaleźć odpowiednich influencerów do zaplanowanej kampanii
• Na co zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy z influencerami
• Jak stworzyć odpowiedni harmonogram komunikacji
• Jak ustawić i mierzyć cele kampanii
KOMUNIKACJA Z INFLUENCERAMI ORAZ NIWELOWANIE RYZYKA
• Jak rozmawiać i negocjować z influencerami
• Czym są MCN-y i jak z nimi pracować
• Jakie wpadki mogą się przydarzyć we współpracy z influencerami i jak ich uniknąć
• Wnioski z najlepszych i najgorszych kampanii z ostatnich lat
Podstawowa część zajęć ma formę wykładu opartego o prezentację z bieżącym prezentowaniem narzędzi, kejsów oraz możliwością dyskusji. Przedstawiane są materiały sieciowe, które podlegają analizie.
W trakcie realizowane jest ćwiczenie polegające na zrozumieniu różnicy między hejtem a mową nienawiści
Rozkład czasu:
• Przekazanie wiedzy i zasad - 60% czasu
• Case studies - 15% czasu
• Ćwiczenia - 15% czasu,
• Konsultacje, dyskusja - 10% czasu
Ogólne podstawy influencer marketingu – patrz literatura
Interakcje z innymi modułami szkoleniowymi:e-kryzys i hejt – influencerzy mogą być jednocześnie katalizatorem sieciowego kryzysu, a także tarczą, która ochroni markę przed jego efektami.
Synergia w komunikacji – influencer marketing jest elementem komunikacji marek, warto, by była spójna z pozostałymi kanałami komunikacji lub je rozwijała
Tworzenie treści (cała kategoria) – twórcy treści znani są z treści, jakie tworzą, są więc elementem content marketingu, uzupełniają storytelling.
Samodzielne przygotowanie kampanii marketingowej z udziałem influencerów na podstawie przygotowanych w trakcie zajęć briefów.
Literatura:• Patrycja Górecka-Butora, Influencer Marketing od A do Z, 2019 Warszawa
• Tomek Tomczyk, Blog. Pisz, kreuj, zarabiaj., Warszawa 2012
• Tomek Tomczyk, Bloger i Social Media, Warszawa 2016
• Natalia Hatalska, Rola blogerów i youtuberów we współczesnym świecie: Raport Gdańsk 2016
• Michał Szafrański, Zaufanie czyli waluta przyszłości, Warszawa 2018
• Po drugiej stronie Clouda, Orange
• Wszystko zaczyna się i kończy w sypialni, IKEA
• Bo żyjesz tylko dwa razy, Neffos
• Halo człowiek, Orange
• Influencerzy na Verva Street Racing, Orlen
• Cyber Środy, Orange
• Szwajcaria na 6, Szwajcarska Organizacja Turystyczna
• Sztuka Składania Historii, Intel
• Czarne Lusterko, Netflix
• Długofalowa współpraca, Novasol + Wędrowne Motyle
• Długofalowa współpraca, Millenium Bank + Radek Kotarski
• Długofalowa współpraca, Coca-Cola + Martin Stankiewicz
• Długofalowa współpraca, Play + YouTuberzy
• Jestem firmą, Idea Bank + influencerzy
• Kampanie sprzedażowe: Zalando, Pranamat, Lumi, Loman i inne
• Bieżące kampanie