Rada etyki – ZFPR.PL

ZFPR

Rada Etyki Public Relations funkcjonuje w trosce o najwyższe standardy etyczne branży.

Celami jej funkcjonowania są w szczególności:

  • promowanie standardów etycznych w PR,
  • edukacja w dziedzinie etyki PR,
  • wydawanie opinii dotyczących praktyk rynkowych, które mogłyby wpłynąć na funkcjonowanie i postrzeganie branży PR,
  • wydawanie orzeczeń dotyczących konkretnych zdarzeń, o ile uczestnicy dobrowolnie poddadzą się jurysdykcji Rady.

Członkami Rady są obecnie:

Hanna Waśko – Właścicielka agencji Big Picture, przez ostatnie 2 lata wyróżnionej największą liczbą nagród w konkursie Złote Spinacze ZFPR. Od 15 lat w branży PR. Jest strategiem. Łączy doświadczenie z sektora biznesowego z wieloletnim doświadczeniem w sektorze publicznym i NGO – specjalizuje się w obszarze public affairs i komunikacji społecznej, doradztwie kryzysowym, a także wizerunku osób publicznych. Odpowiadała za strategię PR m.in. Muzeum Historii Żydów Polskich, a także działania filantropijne liderów polskiego biznesu – Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk czy Program Studiów o Współczesnej Polsce na Uniwersytecie Oxfordzkim, powołany przez dr. Leszka Czarneckiego. W ramach praktyki Big Picture wspiera NGOs promujące aktywność obywatelską i przeciwdziałanie mowie nienawiści. W zarządzie ZFPR działa na rzecz aktywnego zaangażowania ekspertów komunikacji w projekty pro bono. Współzałożycielka Stowarzyszenia Projekt: Polska, członkini zarządów Fundacji Oxford Noble i Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. Przyjaciel Forum Dialogu, stypendystka American Jewish Committee.

Przemysław Mitraszewski – Ekspert w dziedzinie komunikacji. Od ponad 20 lat związany z branżą public relations. Współzałożyciel i prezes zarządu Lighthouse, firmy z polskim kapitałem działającej w międzynarodowej strukturze jednej z największych agencji komunikacyjnych na świecie Edelman. Przewodniczący Rady Związku Firm PR. Jego kluczową kompetencją jest zarządzanie w sytuacjach kryzysowych. Zrealizował z powodzeniem ponad 350 projektów związanych z issue&crisis management. W obszarze jego szczególnych zainteresowań leży komunikacja firm rodzinnych dotycząca sukcesji, komunikacji marki firmy rodzinnej i procesów M&A. Doradzał takim firmom jak LPP, PKN ORLEN, PZU, TEVA, T-Mobile. Prowadzi zajęcia z komunikacji na London School of PR, Uniwersytecie SWPS.

dr Łukasz Przybysz – Medioznawca, politolog, wykładowca na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się public relations, etyką, komunikacją polityczną i mediami. Ma doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, m.in. dla UW oraz organizacji zewnętrznych. Autor badań, publikacji i wystąpień o komunikacji politycznej, etyce public relations, edukacji PR, corporate governance i nowych mediach. Pomysłodawca i współautor projektu PR. Bez komentarza oraz autor raportu o stygmatyzacji public relations. Stypendysta Indiana University w Bloomington w Stanach Zjednoczonych. Autor książki „Komunikowanie polityczne 2.0”. Ekspert medialny.

Za organizację prac Rady odpowiada biuro ZFPR.

Więcej na www.repr.pl