24 Kwietnia – Konferencja Online

PR-em w kryzys,
czyli jak prowadzić komunikację w czasie
i po pandemii?

Dlaczego warto uczestniczyć w konferencji

PR-em w kryzys, czyli jak prowadzić komunikację w czasie i po pandemii? to organizowana przez Związek Firm Public Relations konferencja online, której celem jest wsparcie firm stojących przed wyzwaniem, jak zaprojektować i prowadzić skuteczną strategię informacyjną w czasach kryzysu wywołanego epidemią COVID-19. 

Wiedza

Zdobądź wiedzę, która pomoże Ci lepiej zrozumieć i zarządzać w obecnej sytuacji

1

Nowe kontakty

Bądź aktywny i pozyskaj nowe kontakty. Networking online jest możliwy!

3

Prelegenci

Doświadczeni specjaliści z branży podzielą się z Tobą wartościową treścią.

2

Komfort

Przed komputerem, na telefonie, gdzie tylko zechcesz, bądź tego dnia z nami.

4

Prelegenci

Tomasz Alberski

CEO - Komunikacja Plus PR

Marcin Gruszka

PR - Booksy

Iwona Kubicz

Managing Director - Procontent Communication

Paweł Modzelewski

Head Of Strategy - 247Communication

Karol Świtała

Partner Zarządzający - Clue PR

Jarosław Bańda

Managing Director - Lighthouse

Piotr Grządziel

Partner Zarządzający - Magna Talenta 38 Group

Łukasz Malczewski

Managing Partner - d*fusion communication

Anna Olszewska

Rzecznik, Dyrektor Departamentu Komunikacji - Krajowa Izba Rozliczeniowa

Alicja Wysocka – Świtała

Partner Zarządzający - Clue PR

Monika Domańska

Partner Zarządzający - Made in PR

Adam Jarosz

Prezes - Be Communications

Małgorzata Mejer

Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej - Procter & Gamble

Mariusz Pleban

CEO - OneMulti

Agnieszka Durska

Ekspert ds. komunikacji - Polska Izba Ubezpieczeń

Aneta Jóźwicka

Dyrektor ds. Relacji Korporacyjnych na region Europejskich Rynków Dystrybutorskich oraz Polskę - Diageo

Piotr Mieczkowski

Dyrektor Zarządzający - Fundacja Digital Poland

Justyna Skrzypek

Country Marketing Director Poland & Baltics - Grupa Essilor

Dla kogo jest wydarzenie

Nasze wydarzenie skierowane jest przede wszystkim do prezesów i członków zarządów firm, a także osób odpowiedzialnych za komunikację i marketerów organizacji. Pandemia koronawirusa to czas, w którym firmy szczególnie muszą zadbać o wzmocnienie pozycji rynkowej i o zaufanie swoich klientów, a jedyną drogą do realizacji tych celów jest rzetelna oraz otwarta komunikacja.

Program

10:00-10:20
speaker-1

Tomasz Alberski

Komunikacja zarządzania zmianą w dobie (post)COVID-19

Lockdown determinuje wiele firm do podejmowania zdecydowanych kroków dla ratowania biznesu, w tym redukcji zatrudnienia czy zmian struktury. Czy można komunikować zmianę wewnętrznie tak, by na końcu procesu stać się silniejszym również na zewnątrz? Tak, jeśli komunikację traktujemy jako integralny element procesu zarządzania zmianą. To szczególnie istotne w dobie (post)COVID-19, gdy zasady efektywnej wymiany informacji wymagają uwzględnienia specyfiki „nowej normalności”. 

 

POBIERZ PREZENTACJĘ 

10:20-10:40
speaker-1

Justyna Skrzypek

Oko w oko z pandemią – jak stawić czoła komunikacyjnym wyzwaniom w relacjach B2B?

Wirus infekuje nie tylko ludzi, ale także biznesy. Podczas webinarium pokażę Państwu, jak profesjonalnie zaprojektować i wdrożyć skuteczną strategię komunikacyjną, kiedy wszystko nagle się zmienia, zamyka i powstaje społeczna panika. Jak wykreować potrzebę i stworzyć unikatową kampanię edukacyjną #PolskawOkularach? Jak mobilizować partnerów biznesowych do walki z kryzysem dzięki wykorzystaniu kilku narzędzi? Jak sprawić, by nasz pomysł odniósł sukces na innych rynkach? Na te i więcej pytań odpowiem już piątek!  Do zobaczenia! 

 

POBIERZ PREZENTACJĘ

10:40-11:00
speaker-1

Monika Domańska

Integralność zespołu w dobie pandemii. Jak nowe wyzwania adaptować w efektywną współpracę

Wyjątkowe czasy wymagają innego podejścia do komunikacji wewnętrznej i szczególnych powinności szefa w roli lidera.  

     Sprawdź, czym jest solidarność zespołu, która sprawia, że ludzie wzajemnie się wspierają. Jakich narzędzi użyć by zwiększyć poziom motywacji opierając się na dialogu?

     Dowiedz się, jak zbudować relacje z pracownikami, zyskać ich zaufanie i zaangażowanie. Co robić, by przekuć trudną sytuację na wzmocnienie więzi w zespole i otwartość na nowe możliwości? 

 

POBIERZ PREZENTACJĘ

11:00-11:20
speaker-1

Piotr Mieczkowski

Walka z dezinformacją w czasie pandemii COVID-19

Strach, niepewność, zagrożenie. To uczucia, które ze zdwojoną siłą pojawiają się w sercach i umysłach w czasach pandemii. To także podatny grunt dla wszelkiej maści szarlatanów, dezinformatorów i zwykłych kłamców, którzy korzystają z nieograniczonej niemal wolności w Internecie. Jak zwalczać tego niewidzialnego przeciwnika, czy prawda jest w stanie zakiełkować w tej niekorzystnej glebie? Jak dotrzeć z przekazem, kiedy dookoła mnożą się fake newsy? 

 

POBIERZ PREZENTACJĘ

11:20-11:40
speaker-1

Łukasz Malczewski

Public Empathy, czyli jak wirus naprawia komunikację.

Osoby odpowiedzialne za komunikację w organizacjach stawiają sobie dzisiaj setki pytań. Dotyczą one kwestii fundamentalnych - strategii postępowania w kryzysie, formułowania komunikatu, stylu komunikacji, jak i tych operacyjnych – zarządzania biurem prasowym, czy organizacji konferencji. Okoliczności zmusiły firmy i instytucje do zejścia z utartych ścieżek i wygodnych sposobów działania. W trakcie prezentacji spróbuję odpowiedzieć na pytania jak dokonać strategicznych wyborów, jak zarządzać komunikacją w sytuacji przymusowej zmiany, do jakich wartości się odwołać? 

 

POBIERZ PREZENTACJĘ

11:40-12:00
speaker-1

Marcin Gruszka

Covid czyli najdłuższa sytuacja kryzysowa w historii PR

Mam tylko 12 minut więc skoncentruję się na dwóch tematach. 
Dużo dobrego hałasu wokół akcji społecznej, bez wydawania miliona złotych. Duże korporacje ograniczają CSR do wpłat wielkich kwot na konta charytatywne. Można to zrobić lepiej.  
Szczery do bólu CEO to PRowy problem czy ogromna szansa? Czyli jak powiedzieć mediom o trudnej sytuacji w firmie wywołanej pandemią, żeby wygrać a nie stracić.

 

POBIERZ PREZENTACJĘ

12:00-12:20
speaker-1

Adam Jarosz

Rynek sprzedaży bezpośredniej jak PR, czyli praca na relacji. Całkowicie online

Branża sprzedaży bezpośredniej to rynek 1 mln osób w Polsce. Od lat z powodzeniem pozycjonował się jako elita w sprzedaży dóbr i usług: personalizowany serwis, wyjątkowe warunki, wszystko dzięki kontaktowi osobistemu sprzedawcy i kupującego. Czy wraz z ogłoszeniem stanu epidemicznego ten rynek nie działa? Przeciwnie. Okazało się że model oparty na relacji już dawno był zakorzeniony online. Jednak wyzwania pozostały. Aby im sprostać, pomogła komunikacja PR oparta na racjonalnych przesłankach.

 

POBIERZ PREZENTACJĘ

12:20-12:40
speaker-1

Anna Olszewska

Cybernetyka a zaufanie. Jak pogodzić biznes i empatię, komunikując się w czasach kryzysu?

Standardowe zasady komunikacji nie znikają w kryzysie. Jest tak samo, tylko trudniej - wszystko przyspiesza, a mocne i słabe strony widać wyraźniej. Na znaczeniu zyskuje szybkość i elastyczność.  

Pracujemy zdalnie, korzystamy z telemedycyny i e-urzędu, relacje przenoszą się do Internetu. Technologia może nas w tym wspierać, ale pojawiają się też nowe wyzwania. mSzafir – mobilny podpis elektroniczny odpowiada na wiele z nich. W cyfrowym świecie liczy się zaufanie, oparte o bezpieczeństwo. Jak z perspektywy KIR wyglądają priorytety w komunikacji i budowanie wiarygodności w czasach kryzysu? 

 

POBIERZ PREZENTACJĘ

12:40-13:00
speaker-1

Karol Świtała

speaker-2

Alicja Wysocka – Świtała

Komunikacja corona-proof, czyli jakie lekcje wyciągnęli z kryzysu giganci rynku i branża e-commerce?

W kryzysie wychodzi prawda o firmie, o tym jaka jest jej wartość rynkowa. Biznes mówi: sprawdzam. Firma musi świetnie przygotować się odpowiedzi, zweryfikować swoje DNA i komunikację, aby zostać w grze. Prezentacja i case study komunikacji b2b.

13:00-13:20
speaker-1

Jarosław Bańda

Media relations na odległość, czyli jak pracują dziennikarze w czasie pandemii

Jak wygląda praca dziennikarza „w kapciach”? Czy wysyłanie informacji prasowych ma sens? Lepiej zadzwonić czy może napisać maila? Czy inne tematy niż koronawirus mają szansę przebić się do mediów? Prezentacja wniosków z badania przeprowadzonego przez Lighthouse.  

 

POBIERZ PREZENTACJĘ

13:20-13:40
speaker-1

Piotr Grządziel

Jak najlepiej wykorzystać potencjał lidera na LinkedIn do skutecznej komunikacji z rynkiem i z pracownikami

W czasie kryzysu dzięki doskonałej komunikacji liderów organizacje i zespoły mogą wiele zyskać. Zaprezentujemy wyniki analizy aktywności prezesów na LinkedIn wybranych firm od początku pandemii i odpowiemy na pytania:

  • Czy głos prezesa w mediach społecznościowych jest bardziej wiarygodny i widoczny dla odbiorów niż komunikaty publikowane na profilach firmowych
  • O ile różnią się zasięgi treści własnych publikowanych na profilach osobistych vs. treści zewnętrzne
  • Jak można dobrze balansować treści pomiędzy profilem firmowym i profilami osobistymi liderów

POBIERZ PREZENTACJĘ

13:40:14:00
speaker-1

Mariusz Pleban

Storytelling na bazie danych i analiz w trakcie kwarantanny.

Fakty i liczby są solidną podstawą do komunikacji w trakcie pandemii. Realizują różne cele. Dają argumenty w trakcie rozmowy z bliskimi, motywują do działania, uodporniają na fakenewsy, rozjaśniają niejasny obraz otaczającego nas nowego świata. Pomagają emocjom znaleźć racjonalną podstawę do podjęcia konkretnej decyzji.  

Dane wpływają na komunikujących, którzy dobierając je budują ostateczne koncepcje działania i historie do opowiedzenia otaczającej firmę i markę widowni. 

Dane są ważne teraz w trakcie pandemii, będą jednak rządzić w trakcie wychodzenia z niej. 

 

POBIERZ PREZENTACJĘ

14:00-14:20
speaker-1

Agnieszka Durska

PR w ubezpieczeniach na pełnych obrotach

W czasie kryzysu w pierwszej kolejności rezygnujemy z … ochrony. Łatwiej obciąć wydatki na polisy niż zrezygnować z kanałów streamingowych. Ponieważ ryzyko jest nienamacalne, dopóki się nie ziści. A wtedy bywa za późno – przeraża nas wzrost liczby internetowych zbiórek po pożarach np. gdy ludzie zostają bez niczego. Ubezpieczenie w takim wypadku rozwiązałoby problem. To jedna z ważniejszych kwestii komunikacyjnych – przekonać ludzi, by nie rezygnowali z ochrony. Pokazać skutki kryzysu. Ale to tylko część naszych działań. Jesteśmy szczególną branżą, która w trakcie kryzysu pomaga znacznie szerzej niż to wynika z umów. Jak o tym mówić, jak argumentować wobec nierealnych – takie też się pojawiają – oczekiwań? W ubezpieczeniach PR-owcy w tej chwili to jedni z najbardziej zajętych ludzi. Pracujemy po 10-12 godzin na dobę. Zobaczycie na przykładach dlaczego.  

 

POBIERZ PREZENTACJĘ

14:20-14:40
speaker-1

Iwona Kubicz

Jak komunikować się z pacjentami i KOL’s w trakcie pandemii? – case studies z branży medycznej

Case studies z prac agencji Procontent z branży medycznej zrealizowanych w czasie pandemii. Opowiemy o akcji pomocy dla przyszpitalnych poradni żywieniowych przeprowadzonej we współpracy z towarzystwami medycznymi, gdzie umacniamy relacje klienta ze szpitalami i angażujemy przedstawicieli medycznych, lekarzy oraz media we wspólne działania. W drugim case study przedstawimy jak przenieśliśmy komunikację z pacjentami do kanałów on-line. Współpraca z organizacjami zrzeszającymi pacjentów w celu zapewnienia informacji nt. zaopatrzenia  w sprzęt medyczny w czasie pandemii, wideoporady specjalistów, webinary eksperckie oraz edukacja prozdrowotna w trakcie pandemii. 

 

POBIERZ PREZENTACJĘ

14:40-15:00
speaker-1

Paweł Modzelewski

Komunikacja po koronawirusie czyli solidny pivot dla nas wszystkich

Po kryzysie świat będzie dążył do odzyskania równowagi a rolą public relations będzie odbudowanie relacji między firmami, instytucjami a społeczeństwem. Nastąpią zmiany w codziennych nawykach ludzi i wzorcach konsumpcji, a to będzie miało ogromny wpływ na budowanie nowej architektury komunikacji, często burząc dotychczasowe przyzwyczajenia. Przed branżą public relations stoi dużo wyzwań, gdyż reputacja i wiarygodność na stałe znajdą się w planach budowania strategii przedsiębiorstw, marek i instytucji . 

 

POBIERZ PREZENTACJĘ

15:00-15:20
speaker-1

Małgorzata Mejer

Powrót do podstaw? Jak bardzo zmieniła się komunikacja w czasie epidemii i na ile ta zmiana jest trwała?

Od kilku tygodni świat i ludzie się zmieniają. Zmienia się publiczność, do której mówimy. Jakie zadania stoją przed działem komunikacji.? Ile w nich nowego, a ile kontynuacji? Jakie unikatowe umiejętności i jaką wiedzę wnosi do firmy dział PR oraz kto i jak ich potrzebuje? Czy zmiana będzie trwała, a w tym sensie, czy w komunikacji powstają nowe fundamenty czy też jeszcze bardziej odwołamy się do znanych i cenionych podstaw etosu naszej profesji? 

 

POBIERZ PREZENTACJĘ

15:20-15:40
speaker-1

Aneta Jóźwicka

Public affairs podczas i po pandemii

Na podstawie własnych doświadczeń z Polski i licznych rynków europejskich będę mówić o tym dlaczego warto i jak zorganizować monitoring Public Affairs i jakie ma to znaczenie dla zachowania ciągłości biznesu. Powiem też jak zmieniać i dostosować do nowych warunków dialog z decydentami, jaką rolę z perspektywy firmy odgrywają w tym czasie organizacje biznesowe i współpraca z agencjami PA/PR. Wspomnę też o tym, jak planować scenariusze PA po pandemii.  

 

POBIERZ PREZENTACJĘ

Kto nam pomaga Partnerzy medialni

Partner technologiczny

Organizator

Związek Firm Public Relations
ul. Czerska 8/10 (budynek wydawnictwa Agora)
00-732 Warszawa
info@zfpr.pl
www.zfpr.pl