24 Kwietnia – Konferencja Online
PR-em w kryzys, czyli jak prowadzić komunikację w czasie i po pandemii? to organizowana przez Związek Firm Public Relations konferencja online, której celem jest wsparcie firm stojących przed wyzwaniem, jak zaprojektować i prowadzić skuteczną strategię informacyjną w czasach kryzysu wywołanego epidemią COVID-19.
Zdobądź wiedzę, która pomoże Ci lepiej zrozumieć i zarządzać w obecnej sytuacji
1Bądź aktywny i pozyskaj nowe kontakty. Networking online jest możliwy!
3Doświadczeni specjaliści z branży podzielą się z Tobą wartościową treścią.
2Przed komputerem, na telefonie, gdzie tylko zechcesz, bądź tego dnia z nami.
4Nasze wydarzenie skierowane jest przede wszystkim do prezesów i członków zarządów firm, a także osób odpowiedzialnych za komunikację i marketerów organizacji. Pandemia koronawirusa to czas, w którym firmy szczególnie muszą zadbać o wzmocnienie pozycji rynkowej i o zaufanie swoich klientów, a jedyną drogą do realizacji tych celów jest rzetelna oraz otwarta komunikacja.
Tomasz Alberski
Lockdown determinuje wiele firm do podejmowania zdecydowanych kroków dla ratowania biznesu, w tym redukcji zatrudnienia czy zmian struktury. Czy można komunikować zmianę wewnętrznie tak, by na końcu procesu stać się silniejszym również na zewnątrz? Tak, jeśli komunikację traktujemy jako integralny element procesu zarządzania zmianą. To szczególnie istotne w dobie (post)COVID-19, gdy zasady efektywnej wymiany informacji wymagają uwzględnienia specyfiki „nowej normalności”.
Justyna Skrzypek
Wirus infekuje nie tylko ludzi, ale także biznesy. Podczas webinarium pokażę Państwu, jak profesjonalnie zaprojektować i wdrożyć skuteczną strategię komunikacyjną, kiedy wszystko nagle się zmienia, zamyka i powstaje społeczna panika. Jak wykreować potrzebę i stworzyć unikatową kampanię edukacyjną #PolskawOkularach? Jak mobilizować partnerów biznesowych do walki z kryzysem dzięki wykorzystaniu kilku narzędzi? Jak sprawić, by nasz pomysł odniósł sukces na innych rynkach? Na te i więcej pytań odpowiem już piątek! Do zobaczenia!
Monika Domańska
Wyjątkowe czasy wymagają innego podejścia do komunikacji wewnętrznej i szczególnych powinności szefa w roli lidera.
Sprawdź, czym jest solidarność zespołu, która sprawia, że ludzie wzajemnie się wspierają. Jakich narzędzi użyć by zwiększyć poziom motywacji opierając się na dialogu?
Dowiedz się, jak zbudować relacje z pracownikami, zyskać ich zaufanie i zaangażowanie. Co robić, by przekuć trudną sytuację na wzmocnienie więzi w zespole i otwartość na nowe możliwości?
Piotr Mieczkowski
Strach, niepewność, zagrożenie. To uczucia, które ze zdwojoną siłą pojawiają się w sercach i umysłach w czasach pandemii. To także podatny grunt dla wszelkiej maści szarlatanów, dezinformatorów i zwykłych kłamców, którzy korzystają z nieograniczonej niemal wolności w Internecie. Jak zwalczać tego niewidzialnego przeciwnika, czy prawda jest w stanie zakiełkować w tej niekorzystnej glebie? Jak dotrzeć z przekazem, kiedy dookoła mnożą się fake newsy?
Łukasz Malczewski
Osoby odpowiedzialne za komunikację w organizacjach stawiają sobie dzisiaj setki pytań. Dotyczą one kwestii fundamentalnych - strategii postępowania w kryzysie, formułowania komunikatu, stylu komunikacji, jak i tych operacyjnych – zarządzania biurem prasowym, czy organizacji konferencji. Okoliczności zmusiły firmy i instytucje do zejścia z utartych ścieżek i wygodnych sposobów działania. W trakcie prezentacji spróbuję odpowiedzieć na pytania jak dokonać strategicznych wyborów, jak zarządzać komunikacją w sytuacji przymusowej zmiany, do jakich wartości się odwołać?
Marcin Gruszka
Mam tylko 12 minut więc skoncentruję się na dwóch tematach.
Dużo dobrego hałasu wokół akcji społecznej, bez wydawania miliona złotych. Duże korporacje ograniczają CSR do wpłat wielkich kwot na konta charytatywne. Można to zrobić lepiej.
Szczery do bólu CEO to PRowy problem czy ogromna szansa? Czyli jak powiedzieć mediom o trudnej sytuacji w firmie wywołanej pandemią, żeby wygrać a nie stracić.
Adam Jarosz
Branża sprzedaży bezpośredniej to rynek 1 mln osób w Polsce. Od lat z powodzeniem pozycjonował się jako elita w sprzedaży dóbr i usług: personalizowany serwis, wyjątkowe warunki, wszystko dzięki kontaktowi osobistemu sprzedawcy i kupującego. Czy wraz z ogłoszeniem stanu epidemicznego ten rynek nie działa? Przeciwnie. Okazało się że model oparty na relacji już dawno był zakorzeniony online. Jednak wyzwania pozostały. Aby im sprostać, pomogła komunikacja PR oparta na racjonalnych przesłankach.
Anna Olszewska
Standardowe zasady komunikacji nie znikają w kryzysie. Jest tak samo, tylko trudniej - wszystko przyspiesza, a mocne i słabe strony widać wyraźniej. Na znaczeniu zyskuje szybkość i elastyczność.
Pracujemy zdalnie, korzystamy z telemedycyny i e-urzędu, relacje przenoszą się do Internetu. Technologia może nas w tym wspierać, ale pojawiają się też nowe wyzwania. mSzafir – mobilny podpis elektroniczny odpowiada na wiele z nich. W cyfrowym świecie liczy się zaufanie, oparte o bezpieczeństwo. Jak z perspektywy KIR wyglądają priorytety w komunikacji i budowanie wiarygodności w czasach kryzysu?
Karol Świtała
Alicja Wysocka – Świtała
W kryzysie wychodzi prawda o firmie, o tym jaka jest jej wartość rynkowa. Biznes mówi: sprawdzam. Firma musi świetnie przygotować się odpowiedzi, zweryfikować swoje DNA i komunikację, aby zostać w grze. Prezentacja i case study komunikacji b2b.
Jarosław Bańda
Jak wygląda praca dziennikarza „w kapciach”? Czy wysyłanie informacji prasowych ma sens? Lepiej zadzwonić czy może napisać maila? Czy inne tematy niż koronawirus mają szansę przebić się do mediów? Prezentacja wniosków z badania przeprowadzonego przez Lighthouse.
Piotr Grządziel
W czasie kryzysu dzięki doskonałej komunikacji liderów organizacje i zespoły mogą wiele zyskać. Zaprezentujemy wyniki analizy aktywności prezesów na LinkedIn wybranych firm od początku pandemii i odpowiemy na pytania:
Mariusz Pleban
Fakty i liczby są solidną podstawą do komunikacji w trakcie pandemii. Realizują różne cele. Dają argumenty w trakcie rozmowy z bliskimi, motywują do działania, uodporniają na fakenewsy, rozjaśniają niejasny obraz otaczającego nas nowego świata. Pomagają emocjom znaleźć racjonalną podstawę do podjęcia konkretnej decyzji.
Dane wpływają na komunikujących, którzy dobierając je budują ostateczne koncepcje działania i historie do opowiedzenia otaczającej firmę i markę widowni.
Dane są ważne teraz w trakcie pandemii, będą jednak rządzić w trakcie wychodzenia z niej.
Agnieszka Durska
W czasie kryzysu w pierwszej kolejności rezygnujemy z … ochrony. Łatwiej obciąć wydatki na polisy niż zrezygnować z kanałów streamingowych. Ponieważ ryzyko jest nienamacalne, dopóki się nie ziści. A wtedy bywa za późno – przeraża nas wzrost liczby internetowych zbiórek po pożarach np. gdy ludzie zostają bez niczego. Ubezpieczenie w takim wypadku rozwiązałoby problem. To jedna z ważniejszych kwestii komunikacyjnych – przekonać ludzi, by nie rezygnowali z ochrony. Pokazać skutki kryzysu. Ale to tylko część naszych działań. Jesteśmy szczególną branżą, która w trakcie kryzysu pomaga znacznie szerzej niż to wynika z umów. Jak o tym mówić, jak argumentować wobec nierealnych – takie też się pojawiają – oczekiwań? W ubezpieczeniach PR-owcy w tej chwili to jedni z najbardziej zajętych ludzi. Pracujemy po 10-12 godzin na dobę. Zobaczycie na przykładach dlaczego.
Iwona Kubicz
Case studies z prac agencji Procontent z branży medycznej zrealizowanych w czasie pandemii. Opowiemy o akcji pomocy dla przyszpitalnych poradni żywieniowych przeprowadzonej we współpracy z towarzystwami medycznymi, gdzie umacniamy relacje klienta ze szpitalami i angażujemy przedstawicieli medycznych, lekarzy oraz media we wspólne działania. W drugim case study przedstawimy jak przenieśliśmy komunikację z pacjentami do kanałów on-line. Współpraca z organizacjami zrzeszającymi pacjentów w celu zapewnienia informacji nt. zaopatrzenia w sprzęt medyczny w czasie pandemii, wideoporady specjalistów, webinary eksperckie oraz edukacja prozdrowotna w trakcie pandemii.
Paweł Modzelewski
Po kryzysie świat będzie dążył do odzyskania równowagi a rolą public relations będzie odbudowanie relacji między firmami, instytucjami a społeczeństwem. Nastąpią zmiany w codziennych nawykach ludzi i wzorcach konsumpcji, a to będzie miało ogromny wpływ na budowanie nowej architektury komunikacji, często burząc dotychczasowe przyzwyczajenia. Przed branżą public relations stoi dużo wyzwań, gdyż reputacja i wiarygodność na stałe znajdą się w planach budowania strategii przedsiębiorstw, marek i instytucji .
Małgorzata Mejer
Od kilku tygodni świat i ludzie się zmieniają. Zmienia się publiczność, do której mówimy. Jakie zadania stoją przed działem komunikacji.? Ile w nich nowego, a ile kontynuacji? Jakie unikatowe umiejętności i jaką wiedzę wnosi do firmy dział PR oraz kto i jak ich potrzebuje? Czy zmiana będzie trwała, a w tym sensie, czy w komunikacji powstają nowe fundamenty czy też jeszcze bardziej odwołamy się do znanych i cenionych podstaw etosu naszej profesji?
Aneta Jóźwicka
Na podstawie własnych doświadczeń z Polski i licznych rynków europejskich będę mówić o tym dlaczego warto i jak zorganizować monitoring Public Affairs i jakie ma to znaczenie dla zachowania ciągłości biznesu. Powiem też jak zmieniać i dostosować do nowych warunków dialog z decydentami, jaką rolę z perspektywy firmy odgrywają w tym czasie organizacje biznesowe i współpraca z agencjami PA/PR. Wspomnę też o tym, jak planować scenariusze PA po pandemii.
Związek Firm Public Relations
ul. Czerska 8/10 (budynek wydawnictwa Agora)
00-732 Warszawa
info@zfpr.pl
www.zfpr.pl