27-28 sierpnia 2020 r. – konferencja online

PR 2021. Challenge accepted!

Skuteczne strategie komunikacji i zarządzania reputacją w erze post-Covid

00
Dni
:
00
Godziny
:
00
Minuty
:
00
Sekundy

Dlaczego warto uczestniczyć w konferencji?

Komunikacja ma największą wartość, gdy odpowiada na bieżące wydarzenia i zabezpiecza reputację na przyszłość. Dlatego jako Związek Firm Public Relations postanowiliśmy zorganizować największą branżową konferencję online „PR 2021. Challenge accepted!” poświęconą komunikacji po pandemii.  

Nowe wyzwania

Nastał czas komunikacyjnych zbrojeń strategicznych i naprawiania szkód po pandemii.

1

Prelegenci

Doświadczeni specjaliści z branży podzielą się z Tobą wartościowymi treściami.

3

Wiedza

Pokażemy, jak zadbać o reputację firm i zaplanować skuteczny powrót do gry rynkowej w 2021 roku.

2

Komfort

Przed komputerem, na telefonie, tablecie, gdzie tylko zechcesz – bądź z nami.

4

Prelegenci

Tomasz Alberski

CEO, Komunikacja+PR

Jarosław Bańda

Managing Director, Lighthouse

Monika Domańska

Managing Partner, Made in PR

Kuba Giedrojć

Zastępca Dyrektora Generalnego i Szef Komunikacji Konfederacji Lewiatan

Francis Ingham

Chief Executive, ICCO

Katarzyna Kamińska

Wiceprezes, Hill+Knowlton Strategies

Norbert Kilen

Partner agencji On Board Think Kong

Michał Kwietniewski

Account Director, Clue PR

Katarzyna Lewińska

Creative Domain Lead, Kantar Polska

Łukasz Malczewski

Managing Partner, d*fusion communication

Jowita Michalska

Prezes, Fundacja Digital University

Katarzyna Miklaszewska

Account Director, Clue PR

Norbert Ofmański

Dyrektor Zarządzający, On Board Think Kong

Marcin Olkowicz

Przewodniczący i Animator ds. działań Rady Sektorowej ds. Kompetencji Komunikacja Marketingowa; Chief Knowledge Officer, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

Ewa Opach

Wiceprzewodnicząca Rady Sektorowej ds. Kompetencji Komunikacja Marketingowa; Dyrektor ds. edukacji i certyfikacji, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska

Michał Rogowski

Business Development Director & Strategic Accounts Partner, Kantar Polska

Joanna Rutkowska

Head of Public Affairs and Corporate Communication, 24/7Communication

Wawrzyniec Smoczyński

Prezes, Fundacja Nowej Wspólnoty

Grzegorz Szczepański

CEO, Hill+Knowlton Strategies

Cezary Szymanek

Zastępca Redaktora Naczelnego „Rzeczpospolitej” i Redaktor Naczelny rp.pl

Szymon Szymczyk

Associate, Hill+Knowlton Strategies

Hanna Waśko

CEO, Big Picture

Jan Jakub Wygnański

Prezes Zarządu, Fundacja Stocznia

Milena Zacharzewska

Senior Consultant, Head of Food and Agriculture Practice, 24/7Communication

Rafał Zagrobelny

Consulting Director, Komunikacja+PR

PR 2021.
Challenge accepted!

Dla kogo jest to wydarzenie?

Konferencja skierowana jest przede wszystkim do szefów komunikacji, decydentów zatwierdzających strategie, koncepty oraz budżety PR. Termin konferencji wpisuje się w kalendarz planowania aktywności obecnych i potencjalnych klientów na kolejny rok. To znakomity moment, aby w tym czasie podkreślić ogromną wartość i rolę, jaką ma PR do odegrania w zarządzaniu organizacją, firmą, marką czy usługą bądź produktem w roku 2021.

speaker-1

Wojciech Szeląg

Prowadzący

Dziennikarz i Wydawca, Polsat News

9:00-9:05
speaker-1

Adam Jarosz

Rozpoczęcie Konferencji

Prezes Związku Firm Public Relations

9:05-9:30
speaker-1

Francis Ingham

Transformacja branży: PR post-Covid

Podczas wystąpienia opowiem, w jaki sposób na całym świecie PR zareagował na kryzys wywołany COVID oraz jakie przyniesie to skutki dla przyszłości naszej branży. Przedstawię zarówno negatywne zmiany, jak i pozytywne możliwości, które przed nami stoją.

 

Wystąpienie w języku angielskim

9:30-10:00
speaker-1

Katarzyna Lewińska

speaker-2

Michał Rogowski

10 pytań, na które musisz sobie odpowiedzieć, czyli jak nas zmienił COVID i co to oznacza dla marek i firm!

Pierwsza fala pandemii i spodziewane jej nawroty niewątpliwie wywarły już określony wpływ na nas jako konsumentów, a docelowo zmieniają nasze zachowania, nawyki i postawy. Jakie nowe wyzwania i zadania zmiany te stawiają wobec marek?
 

Celem wystąpienia będzie postawienie 10 pytań, na które osoby zarządzające markami i firmami powinny sobie szczerze i uczciwie odpowiedzieć, by planować dalszy rozwój i aktywność biznesową. W naszej prezentacji skupimy się na kilku z nich, związanych głównie ze zmianami, jakie dotknęły nas jako konsumentów oraz na tych, które dotyczą roli marki i jej działań, a także relacji ze światem zewnętrznym.

 
Pokażemy, dlaczego marki są i w jaki sposób nadal powinny być pożądanym towarzyszem doli i niedoli konsumenta.

10:00-10:30
speaker-1

Katarzyna Kamińska

speaker-2

Szymon Szymczyk

Czas wielkiej zmiany. Wykorzystanie nauk behawioralnych w kampaniach PR służących zmianie zachowań konsumentów, pracowników i obywateli

Skuteczna komunikacja decyduje dzisiaj o kondycji ludzi i przedsiębiorstw, a nauki behawioralne stanowią nieocenione wsparcie w największym zawodowym wyzwaniu, przed jakim stoją specjaliści PR. Radykalne zmiany stylu życia i pracy wywołane przez epidemię są okazją do ukształtowania nowych zachowań konsumentów i pracowników. W trakcie wystąpienia przedstawimy przykłady udanych kampanii mających na celu zmianę zachowań, a także wyniki przeprowadzonego przez H+K, pierwszego w Polsce, badania skuteczności komunikatów z zaleceniami epidemicznymi.

10:30-11:00
speaker-1

Kuba Giedrojć

Komunikacja 2021 - 5 kierunków, które po Covidzie stały się priorytetem

Pięć priorytetów komunikacyjnych, które określiliśmy podczas 50 dni wojny, która przyniosła 25 tysięcy cytowań – tak w skrócie mogę określić początek mojego wystąpienia. Za to jego konkluzja, także w skrócie, mogłaby brzmieć: zaangażuj w komunikację każdego pracownika, ucz się technologii od marketingu, buduj (micro)influencerów, zostań grafikiem, kamerzystą i odrobinę programistą, a czas reakcji w każdej sprawie sprowadź do maks. 60 minut. I wykorzystaj to w erze post-Covid.

11:00-11:30
speaker-1

Milena Zacharzewska

speaker-2

Joanna Rutkowska

Nowy Wspaniały Świat? Jaki będzie konsument żywności po pandemii? Branża FMCG po COVID-19

Idealny świat. Idealny konsument. Idealny produkt. Idealna, niczym niezmącona stabilność. Tak
w skrócie można opisać Nowy Wspaniały Świat A.Huxleya. Czy tymi samymi słowami można również opisać świat i Polskę przed pandemią? A może jest to kierunek, w którym zmierzamy?
 
Jaki będzie konsument żywności po pandemii? Czy masowy odbiorca wciąż będzie podatny na emocje? A może całkowicie zobojętnieje i podstawą jego wyborów będą racjonalne argumenty
z bezpieczeństwem na czele?

11:30-12:00

Przerwa

12:00-12:30
speaker-1

Cezary Szymanek

Wiadomości, kłamstwa i emocje. Jak pandemia koronawirusa zmieniła rynek mediów i dlaczego będzie (prawie) tak jak było

W czasie gdy (prawie) wszyscy zapomnieli, że news odnosi się do faktów, a nie opinii; gdy newsem staje się opinia interpretująca fakty i gdy wystarczy mieć poglądy zamiast wiedzy, poruszanie się w medialnej rzeczywistości wymaga przede wszystkim odwagi. Do sięgnięcia dalej niż granica wyznaczona przez bańkę, w której tkwimy. Dopiero tam można zobaczyć, jak będą działać media w najbliższym czasie, dlaczego cnotą staje się walka o wiarygodność i że zdecydowana większość zapamiętanych przez Was nagłówków (nie oszukujmy się, nie czytacie wszystkich tekstów i nie oglądacie wszystkich materiałów video) może być co najmniej niespójna z faktami.

12:30-13:00
speaker-1

Jarosław Bańda

Wielkie bum, czy wielki boom – jak koronawirus wpłynął na funkcjonowanie mediów w Polsce i co z tego wynika dla PR-owców

Epidemia wpłynęła na model funkcjonowania mediów i zmusiła je do podjęcia zdecydowanych kroków. Jakie działania podjęły media, żeby zminimalizować wpływ pandemii na biznes? Czy przyjęte strategie oznaczają rozwój mediów, czy walkę o przetrwanie? Co z tej nowej sytuacji wynika dla PR-owców, tj. czy w przyszłości możliwe są jeszcze media relations bez budżetów na płatną współpracę?

Zaprezentowane zostaną wnioski z raportu opracowywanego przez Lighthouse, przygotowywanego w oparciu o własny research oraz indywidualne wywiady z decydentami biznesowymi, redaktorami naczelnymi, a także dyr. komunikacji. Dzięki współpracy w ramach sieci Edelman, raport zostanie uzupełniony o perspektywę międzynarodową.

13:00-13:30
speaker-1

Jowita Michalska

Metatrendy technologiczne, które zdominują świat i doprowadzą do fundamentalnych zmian

W obecnej dekadzie fale wykładniczo rozwijającej się technologii będą kreować zupełnie nową przyszłość. W naszej globalnej organizacji Singularity University zdefiniowaliśmy tzw. Metatrendy, które będą miały wpływ na zmiany całych dziedzin gospodarki, redefiniowały biznesy stare i nowe i wywracały nasze życie do góry nogami. To oczywiste, że jako przedsiębiorcy, dyrektorzy czy managerowie organizacji musimy patrzeć dalej niż nasz codzienny biznes i obserwować metatrendy żeby wyłowić szanse i możliwości dla rozwoju swojej organizacji. Kilkanaście takich metatrendów z obszarów produkcji, medycyny, sztucznej inteligencji, energii odnawialnej, wirtualnej rzeczywistości omówię podczas tego wystąpienia. Opowiem też o przykładowych branżach i zmianach, które się zadzieją w ich modelu działalności właśnie ze względu na wpływ metatrendów.

13:30-14:00
speaker-1

Łukasz Malczewski

„Zwinny” tryb w PR – w jaki sposób dostosować strategię komunikacji do ciągłych zmian otoczenia

Podobnie jak na balu u Czerwonej Królowej z powieści Lewisa Carolla „Po drugiej stronie lustra” – kto nie biegnie, ten się cofa. W efekcie pandemii otoczenie zmienia się tak dynamicznie, że dostosowanie strategii i działań komunikacyjnych do nowych warunków gry staję kluczowym wyzwaniem osób odpowiedzialnych za PR. Właśnie dlatego musimy włączyć „zwinny” tryb w PR.
 
W trakcie mojej prelekcji przeprowadzę uczestników przez symulację działań komunikacyjnych realizowanych w zwinnym modelu. Przedstawię konkretne przykłady „zwinnych” programów PR. Przedstawię wyniki badań na temat stopnia zwinności komunikacyjnej organizacji.

speaker-1

Cezary Szymanek

Prowadzący

Zastępca Redaktora Naczelnego „Rzeczpospolitej” i Redaktor Naczelny rp.pl

9:00-9:30
speaker-1

Jan Jakub Wygnański

Corporate reputation on fire. Czy konsumenci i interesariusze wystawią rachunek markom i korporacjom za to jak zachowały się podczas pandemii

W ostatnich dniach obserwujemy jak biznes w ekspresowym tempie podnosi się z parkietu po nokaucie i próbuje nadrabiać stracone miesiące w swym komercyjnym życiu, ale czy możemy powiedzieć, że firmy i korporacje zdały egzamin z kryzysu pandemii? A może ktoś w tej grze faulował? Czy są takie sfery zachowań korporacji, za które społeczności i społeczeństwa powinny wręczyć żółtą kartkę? Czy doświadczenie Covid-u w ogóle coś zmienia w relacjach firma-konsument, korporacja-interesariusz, pracodawca-pracownik? Czym jest lub ma być ta nowa normalność, o której wszyscy rozmawiają, ale nikt tak do końca nie próbuje jej definiować? O tych zagadnieniach chcemy porozmawiać w porannym keynote drugiego dnia konferencji z Jakubem Wygnańskim, Założycielem i Prezesem Zarządu Fundacji STOCZNIA.

9:30-10:00
speaker-1

Monika Domańska

Zadbaj o relacje! Czego niedostatek w firmach obnażyła pandemia koronawirusa?

Dziś – po kilku miesiącach zmagań z pandemią – z jednej strony firmy borykają się z bagażem licznych problemów, z drugiej jednak, zyskują nowe doświadczenia. Na rynku nie brakuje przykładów i dobrych, i złych. Warto im się przyjrzeć, przeanalizować i wyciągnąć wnioski. Bo po co powielać błędy innych? Lepiej się na nich uczyć! I podobnie – warto adaptować sprawdzone praktyki na własny użytek.
 
Jednym z najbardziej zaniedbywanych obszarów wewnątrz firm – co zdemaskowała pandemia koronawirusa – jest zdolność organizacji do budowania trwałych relacji w oparciu o rzetelną informację. Dotyczy to w równej mierze dobrej – dojrzałej i efektywnej – komunikacji z partnerami w biznesie, jak i wewnątrz organizacji, czyli z pracownikami.
 
Nie ma złego momentu, aby usprawnić komunikację, postawić na dialog i trwałe relacje. Na podstawie jasno zdefiniowanych oczekiwań uczmy się posługiwać dobrymi praktykami i sięgać tylko po adekwatne dla danego biznesu rozwiązania.

10:00-10:30
speaker-1

Tomasz Alberski

speaker-2

Rafał Zagrobelny

Wyzwanie = zaufanie. Jak odbudować zaufanie do biznesu i wrócić na właściwe tory?

Skutki lockdownu spowodowanego epidemią COVID-19 odczuwać będziemy jeszcze przez wiele miesięcy. Zmiany nawyków są nieuniknione, dlatego tak ważne jest aktywne budowanie zaufania społecznego do branż szczególnie dotkniętych epidemią. Transport, turystyka, eventy czy kultura – we wszystkich tych sektorach firmy na nowo walczą o zaufanie klientów. Jak dzięki komunikacji odbudować pozytywne relacje z marek z konsumentami i wrócić na właściwe tory? O skutecznych działaniach PR wśród marek zmagających się z szeregiem wyzwań w dobie post-COVID opowiedzą eksperci Komunikacji+.

10:30-11:00

Wystąpienie przedstawiciela PKN ORLEN

11:00-11:30
speaker-1

Norbert Ofmański

speaker-2

Norbert Kilen

Zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach (SERM - Search Engine Reputation Management)

Jak zapanować nad medium, które jest NAJWAŻNIEJSZE i jednocześnie NAJBARDZIEJ NIEDOCENIANE przez PR-owców? Metody SERM, pomiaru wizerunku w Google i burzenia barier wizerunkowych i sprzedażowych na pierwszych stronach Google. Jak bronić się przed krytyką, negatywnymi publikacjami? Jakich narzędzi używać do monitoringu reputacji marki?
 

  • Czym SERM różni się od SEO i SEM
  • Dlaczego Google ciągle aktualizuje swoje algorytmy
  • Czy, dla kogo i kiedy reputacja w Google jest kluczowa
  • 3 najważniejsze metody działań SERM
  • Od czego zacząć, czyli jak zacząć monitorować swoją reputację w search

11:30-12:00

Przerwa

12:00-12:30
speaker-1

Wawrzyniec Smoczyński

Zjednoczeni czy podzieleni: do jakiego świata wracamy po lockdownie i wyborach?

Jesienią czeka nas spotkanie z rzeczywistością. Miną wakacje, powróci pandemia, zacznie się na dobre recesja, a obóz rządzący zdejmie białe rękawiczki. Czeka nas dużo napięć – społecznych, politycznych i gospodarczych. Możemy zamknąć oczy i próbować przeczekać turbulencje albo otworzyć głowę i spróbować zrozumieć ten moment. A potem działać tak, by gromadzić rozproszoną energię ludzi i tworzyć fundamenty pod lepszą przyszłość – na poziomie firm, wspólnot i kraju. Co wolicie?

12:30-13:00
speaker-1

Katarzyna Miklaszewska

speaker-2

Michał Kwietniewski

Fixed for being flexible - jak budować komunikację w niepewnych czasach

Wkraczamy w kluczowy kwartał roku i dla wielu firm to jedyna szansa, by odbudować straty wywołane pandemią. Wygaszanie komunikacji, czy przekazy oparte o założenia jeszcze sprzed COVID-19 mogą być nieadekwatne i osłabiać pozycję marki. Pokażemy w jaki sposób budować angażujący dialog z otoczeniem niezależnie od scenariusza oraz opowiemy o znaczeniu innowacyjnych narzędzi do monitorowania trendujących tematów pozwalających określić aktualne oczekiwania konsumentów w erze post COVID-19.

13:00-13:30
speaker-1

Ewa Opach

speaker-2

Marcin Olkowicz

Czego uczy kryzys w obszarze komunikacji marketingowej?

Wykład opierać się będzie o wyniki badania zawarte w raporcie „Marketingowe Kompetencje Przyszłości”, przygotowanym przez Sektorową Radę ds. Kompetencji Komunikacja Marketingowa.
 
Ogromne zmiany społeczne w relacjach międzyludzkich, mają nieuchronny wpływ na formę komunikacji, jaką dziś przyjmują firmy i marki, aby odpowiadać na potrzeby konsumentów. Raport ujawnił potrzebę uzupełnienia wiedzy i umiejętności w obszarze strategicznego myślenia i działania w obliczu niestabilnej sytuacji biznesowej, umiejętności miękkich, takich jak: elastyczność, innowacyjność i zwinność, ale także pogłębiania e-kompetencji z zakresu e-learningu i digital marketingu. Te kompetencje stanowić będą bazę do budowania „skutecznych strategii komunikacji i zarządzania reputacją w erze post-Covid”.

13:30-14:00
speaker-1

Hanna Waśko

speaker-2

Grzegorz Szczepański

Kontrapunkt: zderzenie odmiennych spojrzeń na temat wpływu Covid-19 na transformację profesjonalnych usług public relations

Covid-19 było traumatycznym przeżyciem w branży public relations. Z perspektywy tych kilku tygodni po dramacie, okazuje się jednak, że kryzys gospodarczy wywołany pandemią obszedł się z branżą PR względnie delikatnie. Chcemy zaprezentować swój – mocno wzajemnie różniący się – pogląd na temat przyczyn tego stanu i zaprosić do debaty o optymalnych drogach powrotu do agresywnej gry rynkowej. Nasze wystąpienie będzie zamykać konferencję, dlatego spróbujemy podsumować zaprezentowane podczas niej idee i wnioski oraz zaproponować wizję tzw. nowej normalności dla branży PR na czasy po pandemii.

Aktualności

https://zfpr.pl/pr2021/?author=2

Prezes ZFPR zaprasza do

Konferencja „PR 2021. Challenge accepted!” coraz bliżej! O tym, dlaczego

https://zfpr.pl/pr2021/?author=2

Znamy program konferencji online

Związek Firm Public Relations publikuje program konferencji „PR 2021. Challenge

Aktualności

https://zfpr.pl/pr2021/?author=2

Konferencja „PR 2021. Challenge accepted!” coraz bliżej! O tym, dlaczego warto

https://zfpr.pl/pr2021/?author=2

Związek Firm Public Relations publikuje program konferencji „PR 2021. Challenge accepted!”.

Główny Partner Konferencji

Partnerzy

Organizator

Związek Firm Public Relations
ul. Czerska 8/10 (budynek wydawnictwa Agora)
00-732 Warszawa
info@zfpr.pl
www.zfpr.pl