Zachęcamy do obejrzenia zdjęć z drugiego dnia konferencji „PR 2021.
27-28 sierpnia 2020 r. – konferencja online
Zachęcamy do zapoznania się z nagraniami wystąpień prelegentów, którzy podczas dwóch dni
konferencji podzielili się swoim doświadczeniem, ekspertyzą oraz własnymi spostrzeżeniami
dotyczącymi komunikacji w realiach „nowej rzeczywistości”.
Fundacja Nowej Wspólnoty
Zjednoczeni czy podzieleni: do jakiego świata wracamy po lockdownie i wyborach?
Hill+Knowlton Strategies
Czas wielkiej zmiany. Wykorzystanie nauk behawioralnych w kampaniach PR służących zmianie zachowań konsumentów, pracowników i obywateli
Fundacja Stocznia
Corporate reputation on fire. Czy konsumenci i interesariusze wystawią rachunek markom i korporacjom za to jak zachowały się podczas pandemii
Komunikacja ma największą wartość, gdy odpowiada na bieżące wydarzenia i zabezpiecza reputację na przyszłość. Dlatego jako Związek Firm Public Relations postanowiliśmy zorganizować największą branżową konferencję online „PR 2021. Challenge accepted!” poświęconą komunikacji po pandemii.
Nastał czas komunikacyjnych zbrojeń strategicznych i naprawiania szkód po pandemii.
1Pokażemy, jak zadbać o reputację firm i zaplanować skuteczny powrót do gry rynkowej w 2021 roku.
2Doświadczeni specjaliści z branży podzielą się z Tobą wartościowymi treściami.
3Przed komputerem, na telefonie, tablecie, gdzie tylko zechcesz – bądź z nami.
4CEO, Komunikacja+PR
Managing Partner Grupy Komunikacja+. Założyciel i prezes agencji Public Relations Komunikacja+PR. Wiceprezes Związku Firm Public Relations. Ma kilkunastoletnie doświadczenie w branży PR. Jest ekspertem w obszarach komunikacji korporacyjnej, public affairs i komunikacji kryzysowej. Odpowiada za doradztwo strategiczne dla kluczowych klientów agencji, a także za jej rozwój biznesowy. Jest strategicznym doradcą zarządów największych spółek oraz organów administracji samorządowej w Polsce. Były doradca prezesa rady ministrów.
Tytuł wystąpienia: Wyzwanie = zaufanie. Jak odbudować zaufanie do biznesu i wrócić na właściwe tory?
Managing Director, Lighthouse
Ekspert w zakresie komunikacji korporacyjnej. Specjalizuje się w strategicznym planowaniu komunikacji. Posiada doświadczenie wynikające z pracy w konsultingu komunikacyjnym, jak i po stronie klienta. W Lighthouse doradza głównie klientom z sektora energetycznego oraz finansowego. Przed dołączeniem do Lighthouse był Zastępcą Dyrektora Zarządzającego w agencji Edelman Polska, gdzie pracował m.in. dla PKO BP, Allianz Bank, Coca-Cola, 3M, Shell, Vattenfall, Pfizer, AstraZeneca, Eli Lilly, czy Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej. Wcześniej był szefem Działu PR w Biurze Handlowym Polpharma SA. Przez ponad 2 lata kierował komunikacją zewnętrzną Banku Pekao S.A., gdzie odpowiadał m.in. za CSR, sponsoring, relacje instytucjonalne i corporate identity.
Tytuł wystąpienia: Wielkie bum, czy wielki boom – jak koronawirus wpłynął na funkcjonowanie mediów w Polsce i co z tego wynika dla PR-owców
Managing Partner, Made in PR
Ekspertka z ponad 20-letnim doświadczeniem w tworzeniu i zarządzaniu polskimi i międzynarodowymi programami, które obejmowały współpracę na styku biznesu, organizacji pozarządowych, organizacji branżowych, instytucji państwowych, think tanków, władz lokalnych, ambasad, influencerów i in. W swojej pracy skupia się na budowaniu długoterminowych relacji. Specjalizuje się w kompleksowym zrozumieniu potrzeb klientów i interesariuszy oraz ich konwersji na cele biznesowe, do których dobiera skuteczne narzędzia i działania.
Tytuł wystąpienia: Zadbaj o relacje! Czego niedostatek w firmach obnażyła pandemia koronawirusa?
Research and Innovation Senior Expert, Sigma Bis SA
Ekspert komunikacji marketingowej z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem. W latach 2006-2017 Dyrektor Generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, od 2017 prowadzi działalność consultingową w dziedzinie advertising compliance, brand safety oraz innowacyjnych technologii marketingowych.
Tytuł wystąpienia: All digital. Przedwczesna rewolucja?
Zastępca Dyrektora Generalnego i Szef Komunikacji Konfederacji Lewiatan
Specjalizuje się w strategii komunikacji projektów z zakresu public affairs. Współpracuje z licznymi ekspertami budując ich markę osobistą oraz kompetencje prezentacyjne. Zdobywca Złotego Spinacza za projekt „Przedsiębiorcy tworzą”. Autor książki „Public relations w administracji” oraz poradnika „Efektywna komunikacja administracji i biznesu”. Pracował także w biurze prasowym Kancelarii Prezydenta oraz w Monster Worldwide. Prowadzi programy rozwoju osobistego oraz uczy trenerów umiejętności psychospołecznych.
Tytuł wystąpienia: Komunikacja 2021 - 5 kierunków, które po Covidzie stały się priorytetem
Chief Executive, ICCO
12 lat sprawuje funkcję Dyrektora Generalnego Stowarzyszenia Public Relations i Komunikacji (PRCA), kierując jego pracami z Londynu, Singapuru oraz Dubaju. PRCA zrzesza ponad 30 000 praktyków z wielu krajów, będąc największą tego typu organizacją profesjonalistów na świecie.
Od 7 lat jest ponadto Prezesem Międzynarodowej Organizacji Konsultantów Komunikacji (ICCO), skupiającej 41 organizacji branżowych na 66 rynkach, łącznie reprezentujących ponad 3 000 firm PR.
Francis ma doświadczenie zawodowe obejmujące pracę w obszarze polityki i public affairs, m.in. dla Partii Konserwatywnej oraz Konfederacji Brytyjskiego Przemysłu. Zasiada w Brytyjskiej Radzie Rządowej ds. Strategii Komunikacji i Ewaluacji, kierując pracami lokalnych przedstawicieli władz odpowiedzialnych za komunikację. Współpracował też z American University w Richmond, a także był gościnnym wykładowcą University of Westminster.
Studiował na Oxfordzie, zajmując się tematami polityki, filozofii oraz ekonomii. Jest wymieniany w brytyjskiej oraz globalnych edycjach PowerBook redagowanej przez wydawnictwo PR Week.
Tytuł wystąpienia: An Industry Transformed: PR Post Covid
Wiceprezes, Hill+Knowlton Strategies
Wiceprezes H+K odpowiedzialna za wzrost biznesu i rozwój oferty we współpracy z H+K Global Center of Creative Strategy w Londynie. Doradza kluczowym klientom, dla których firma realizuje działania public relations w regionie CEE. Przed dołączeniem do H+K przez kilkanaście lat była prezesem agencji Havas PR Warsaw (wcześniej Euro RSCG Sensors), współzarządzała grupą Havas Worldwide w Polsce oraz była członkiem globalnego kolektywu Havas PR. Wielokrotnie zapraszana do jury public relations największych konkursów branży reklamowej i PR, m.in. Cannes Lions, Eurobest, Dubai Lynx i Sabre Awards. Ukończyła Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie na kierunku handel zagraniczny.
Tytuł wystąpienia: Czas wielkiej zmiany. Wykorzystanie nauk behawioralnych w kampaniach PR służących zmianie zachowań konsumentów, pracowników i obywateli
Partner agencji On Board Think Kong
Partner agencji On Board Think Kong – ECCO Network. Współtwórca sukcesów kampanii social media i content marketingowych dla wielu firm i organizacji takich jak PZU, RWE, Lukoil, Coca-Cola, Sony, Triumph. Odpowiedzialny za strategie digital realizowane przez zespół On Board Think Kong.
Od prawie 20 lat uczestniczy w planowaniu i realizacji działań marketingowych online. Jedyny polski członek międzynarodowego stowarzyszenia Academy of Digital Arts and Sciences. Autor wielu publikacji, wykładowca związany m.in. z London School of Public Relations, juror konkursów branżowych, inicjator wielu projektów z obszaru marketingu m.in. rozrywką elektroniczną, produkcją oprogramowania edutainment, gier komputerowych, multimediów. Karierę zawodową rozpoczynał w latach 1996-2000 pracując w polskim oddziale wydawnictwa IDG i zajmując się tematyką Internetu i multimediów.
Tytuł wystąpienia: Zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach (SERM - Search Engine Reputation Management)
Account Director, Clue PR
Z public relations jestem związany od ponad 10 lat. PR korporacyjny to moja specjalizacja. Prowadziłem projekty dla instytucji publicznych, startupów oraz klientów korporacyjnych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Współpracowałem też z czołowymi polskimi organizacjami pozarządowymi. Jestem niestrudzonym czytelnikiem w pełni uzależnionym od swoich synów.
Dział Corporate Practice odpowiada za obsługę klientów z sektora nowych technologii, finansów, e-commerce oraz szeroko rozumianej gospodarki.
Tytuł wystąpienia: Fixed for being flexible - jak budować komunikację w niepewnych czasach
Creative Domain Lead, Kantar Polska
Od 13 lat zajmuje się badaniami konsumenckimi i społecznymi. Posiada bogate doświadczenie w pracy ze zróżnicowanymi branżami, zarówno z obszaru FMCG, jak i dóbr trwałych i usług W swojej pracy wykorzystuje zarówno zaawansowane techniki ilościowe jak i metody badań jakościowych. W ostatnich latach najsilniej koncentruje się na wspieraniu procesu tworzenia komunikacji marek, począwszy od etapu konceptu przez rozwój kopii, po diagnozę jej wpływu na siłę marki. W Kantar Polska kieruje obszarem badań związanych z Creative, a także wdrażaniem nowoczesnej platformy do realizacji badań – Kantar Marketplace.
Tytuł wystąpienia: 10 pytań, na które musisz sobie odpowiedzieć, czyli jak nas zmienił COVID i co to oznacza dla marek i firm!
Managing Partner, d*fusion communication
Jestem współtwórcą agencji d*fusion communication, która powstała w cyfrowych czasach i odpowiada na komunikacyjne wyzwania przyszłości. Odpowiadam za strategię rozwoju firmy, kreowanie usług i obsługę klientów. Interesuję się innowacjami oraz ich wpływem na otoczenie społeczne i gospodarcze. Jestem również miłośnikiem nowych mediów. Moją pasją jest muzyka i surfing, co oznacza, że dobrze poruszam się po falach (nie tylko dźwiękowych i oceanicznych), ale przede wszystkim po falach zmian w komunikacji i PR.
Tytuł wystąpienia: „Zwinny” tryb w PR – w jaki sposób dostosować strategię komunikacji do ciągłych zmian otoczenia
Prezes, Fundacja Digital University
Jej misją jest uzbrojenie Polaków w niezbędne kompetencje cyfrowe. Dlatego powołała do życia fundację Digital University, która współpracując z czołowymi amerykańskimi uczelniami, takimi jak MIT, Harvard Business School, Stanford University czy NYU Stern, zajmuje się edukacją liderów w obszarze nowych technologii. Jowita organizuje m. in. programy edukacyjne dla kadry zarządzającej, szkolenia i konferencje takie jak Masters and Robots czy HRevolution. A do tego angażuje się charytatywnie, wspierając dzieci w trudnej sytuacji życiowej w zdobywaniu cyfrowych kompetencji. Jowita jest też polskim ambasadorem Singularity University, edukacyjnego think-tanku z Doliny Krzemowej, który kształci i inspiruje liderów do stosowania technologii, które stawiają czoła wielkim wyzwaniom ludzkości. Ma ponad 20-letnie doświadczenie biznesowe, które zdobywała, pracując na kluczowych stanowiskach w dużych korporacjach m. in. Polkomtelu, PGE czy Deloitte.
Tytuł wystąpienia: Metatrendy technologiczne, które zdominują świat i doprowadzą do fundamentalnych zmian
Account Director, Clue PR
W public relations pracuję od ponad 8 lat. W poprzednich miejscach pracy prowadziłam komunikację marek takich jak: Tidal, Danonki, FRoSTA, Barilla, Fundacja Orlen Dar Serca, Narodowe Centrum Kultury. Obecnie realizuję projekty w obszarach media relations, social media, CSR i influencer marketing. Wspieram także procesy zdobywania nowych klientów.
Dział Consumer Tech Practice odpowiada za obsługę Klientów z branży nowych technologii oraz e-commerce, m.in. komunikacja konsumencka czy korporacyjna.
Tytuł wystąpienia: Fixed for being flexible - jak budować komunikację w niepewnych czasach
Dyrektor Zarządzający, On Board Think Kong
Twórca i partner agencji On Board Think Kong – ECCO Network. Członek Rady Dyrektorów Międzynarodowej Sieci ECCO Network jednej z największych sieci niezależnych firm PR zatrudniających ponad 1500 konsultantów w 50 biurach na całym świecie.
Od ponad 25 lat związany z branżą usług doradczych komunikacji marketingowej i public relations. Specjalizując się we wdrażaniu nowoczesnych narzędzi komunikacji koordynował kilkadziesiąt projektów realizowanych na zlecenie największych międzynarodowych koncernów oraz organizacji publicznych w Polsce i na świecie. Autor kilkudziesięciu publikacji branżowych i książek poświęconych tematyce i trendom public relations. Od wielu lat związanych z władzami organizacji branżowych w tym Związku Firm Public Relations od 2006 roku kolejno pełniąc funkcje w Radzie oraz Zarządzie tej organizacji.
Tytuł wystąpienia: Zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach (SERM - Search Engine Reputation Management)
Przewodniczący i Animator ds. działań Rady Sektorowej ds. Kompetencji Komunikacja Marketingowa; Chief Knowledge Officer, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
Edukator, wykładowca akademicki, konsultant ds. rozwoju, trener, entuzjasta nowoczesnych metod nauczania i poszukiwacz rozwiązań edukacyjnych adekwatnych do potrzeb rynku. Aktywny uczestnik prac Rad Interesariuszy, Biznesu oraz Rady Pracodawców przy wielu uczelniach. Autor programów i wykładowca w Collegium Civitas w Warszawie. Współtwórca i koordynator programów edukacyjno-rozwojowych w SAR: Szkoła Strategii Marki SSM, Szkoła Marketingu Interaktywnego SMI, Szkoła Zarządzania Projektami w Komunikacji, Marketing & Business Solution Program by Effie, Innovation Camp.
Tytuł wystąpienia: Czego uczy kryzys w obszarze komunikacji marketingowej?
Business Development Director & Strategic Accounts Partner, Kantar Polska
Obecnie zajmuje się przede wszystkim wsparciem projektów strategicznych u kluczowych klientów Kantar Polska; projektów dotyczących segmentacji rynku, strategii marki, innowacji, zachowań konsumenckich i shopperowych. Wspiera także klientów i zespoły badawcze we wdrażaniu wyników w życie podczas licznych warsztatów. W ramach firmy koordynuje ponadto badania o tematyce okołocovidowej.
Tytuł wystąpienia: 10 pytań, na które musisz sobie odpowiedzieć, czyli jak nas zmienił COVID i co to oznacza dla marek i firm!
Head of Public Affairs and Corporate Communication, 24/7Communication
Wspiera klientów agencji w zakresie tworzenia i realizacji strategii public affairs, specjalizuje się również w procesach legislacyjnych zarówno na poziomie krajowym, jak i Unii Europejskiej, komunikacji kryzysowej, zarządzaniu reputacją oraz zagadnieniach zrównoważonego rozwoju biznesu.
Doświadczenie zdobywała pracując na kierowniczych stanowiskach w administracji rządowej, a następnie jako dyrektor ds. projektów strategicznych Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”. Odpowiadała za relacje zewnętrze, sprawy międzynarodowe, współpracę z Parlamentem i Rządem, instytucjami Unii Europejskiej oraz kwestie legislacyjne – brała czynny udział w procesach stanowienia prawa na każdym z etapów. Była również ekspertem krajowych i międzynarodowych grup roboczych, w tym jednej z najstarszych organizacji lobbingowych w Brukseli – BusinessEurope, uczestniczyła w pracach Rady Dialogu Społecznego. Była członkiem delegacji rządowych prowadzących negocjacje międzyrządowe z krajami Europy Środkowej i Wschodniej. Współtworzyła raporty sektorowe, a także była autorką licznych analiz i stanowisk oraz prelegentką konferencji w kraju i zagranicą.
Tytuł wystąpienia: Nowy Wspaniały Świat? Jaki będzie konsument żywności po pandemii? Branża FMCG po COVID-19
Prezes, Fundacja Nowej Wspólnoty
Dyrektor programu nauk społecznych na Uniwersytecie SWPS, gdzie tworzy nowy kierunek studiów. Przez 13 lat pracował jako dziennikarz, pisał o sprawach międzynarodowych, gospodarce i polityce. Założyciel centrum analitycznego Polityka Insight, kierował firmą w latach 2013-2019. Interesuje się procesami wspólnotowymi – powstawaniem więzi obywatelskich i polaryzacji politycznej. Wawrzyniec jest inicjatorem Fundacji Nowej Wspólnoty.
Tytuł wystąpienia: Zjednoczeni czy podzieleni: do jakiego świata wracamy po lockdownie i wyborach?
CEO, Hill+Knowlton Strategies
Z branżą public relations związany od 25 lat. Pierwsze 10 lat pracował w agencjach Burson-Marsteller i Business Communications Associates (przejętej przez Edelman Polska), której był prezesem i twórcą. Do chwili powołania na stanowisko prezesa zarządu H+K Strategies był dyrektorem ds. korporacyjnych w Grupie Żywiec (2008-2014), a wcześniej w latach 2003–2007 pełnił funkcję dyrektora departamentu komunikacji korporacyjnej w Banku Pekao SA. Od 2010 r. Członek Press Club Polska. W latach 2009-2010 członek zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Public Relations (IPRA Board Member). Inicjator i pierwszy prezes Związku Firm Public Relations. W 2002r. uznany przez redakcję miesięcznika Home&Market za jednego z 25 najlepszych polskich managerów (członek „Walnego Zgromadzenia Polskiej Gospodarki”). Członek Rady Ekspertów THINKTHANK.
Tytuł wystąpienia: Kontrapunkt: zderzenie odmiennych spojrzeń na temat wpływu Covid-19 na transformację profesjonalnych usług public relations
Zastępca Redaktora Naczelnego „Rzeczpospolitej” i Redaktor Naczelny rp.pl
Cezary Szymanek – dziennikarz biznesowy. Redaktor naczelny portalu rzeczpospolita.pl. Wcześniej szefował Bloomberg Businessweek Polska i Magazynowi Sukces. Wieloletni szef działu informacji w gospodarczym Radiu PiN. W Grupie ITI był zaś dyrektorem programowym serwisu tenbit.pl. W przeszłości związany był również z RTL 7, Radiem ZET i Radiem Kolor. Szymanek jest laureatem Nagrody im. Władysława Grabskiego przyznawanej przez NBP dla najlepszego dziennikarza ekonomicznego oraz "Ostrego Pióra", wyróżnienia nadawanego przez Business Centre Club.
Tytuł wystąpienia: Wiadomości, kłamstwa i emocje. Jak pandemia koronawirusa zmieniła rynek mediów i dlaczego będzie (prawie) tak jak było
Associate, Hill+Knowlton Strategies
Z branżą komunikacji związany od ponad 10 lat, w H+K zapewnia wsparcie strategiczne dla kluczowych klientów z branży technologicznej. Jest też członkiem zespołu ds. nauk behawioralnych i pomaga klientom wykorzystywać wiedzę o ludzkich zachowaniach w sztuce komunikacji. Prowadził zajęcia PR Online w SWPS.
Tytuł wystąpienia: Czas wielkiej zmiany. Wykorzystanie nauk behawioralnych w kampaniach PR służących zmianie zachowań konsumentów, pracowników i obywateli
Prezes Zarządu, Fundacja Stocznia
Socjolog, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, stypendysta Uniwersytetu Yale. Działacz opozycji demokratycznej w latach 80-tych. Uczestnik rozmów Okrągłego Stołu. Jeden z animatorów ruchu organizacji pozarządowych w Polsce od początku lat 90-ych. Współtwórca m.in. Banku Danych o Organizacjach Pozarządowych prowadzonego przez Stowarzyszenie Klon/Jawor oraz Ogólnopolskiej Federacji Organizacji Pozarządowych. Badacz społeczeństwa obywatelskiego, wolontariatu i filantropii w Polsce.
Założyciel i obecnie Prezes Zarządu Fundacji STOCZNIA https://stocznia.org.pl/.
Współtwórca Funduszu Obywatelskiego gromadzącego środki na rzecz inicjatyw chroniących ład demokratyczny w Polsce https://www.funduszobywatelski.pl/
Członek Kapituły nagrody im Anody – Rodowicza przyznawanej przez Muzeum Powstania Warszawskiego. Felietonista kwartalnika Więź. Laureat m.in. Nagrody im. Andrzeja Bączkowskiego, Nagrody Totus Tous, Nagrody im. Ks. J. Tischnera, Odznaczony Krzyżami Kawalerskim i Oficerskim Polonia Restituta, Senior Ashoka Fellow.
Żonaty, 3 dzieci. Mieszka w Warszawie.
Tytuł wystąpienia: Corporate reputation on fire. Czy konsumenci i interesariusze wystawią rachunek markom i korporacjom za to jak zachowały się podczas pandemii?
Fot. Dorota Kaszuba/Muzeum Powstania Warszawskiego, Michał Warda
Senior Consultant, Head of Food and Agriculture Practice, 24/7Communication
Od początku drogi zawodowej związana z sektorem rolno-spożywczym. Początkowo jako dziennikarka magazynu branżowego. Jako freelancer współpracowała z organami administracji publicznej i samorządowej oraz organizacjami branżowymi w zakresie promocji polskiej żywności i kształtowania nawyków żywieniowych konsumentów. W portfolio zrealizowanych projektów znajdują się kampanie współfinansowane ze środków unijnych. Pracowała dla takich klientów jak Lotte Wedel, Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów WorldFood Warsaw, MOWI, McVitties, Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego, Związek Sadowników RP. Obecnie w ramach 24/7Communication obsługuje McDonald’s Polska, dla którego realizuje projekty z zakresu brand i corporate PR, pozycjonowanie eksperckie w sektorze rolno-spożywczym czy komunikację z zakresu zrównoważonego rozwoju.
Tytuł wystąpienia: Nowy Wspaniały Świat? Jaki będzie konsument żywności po pandemii? Branża FMCG po COVID-19
Consulting Director, Komunikacja+PR
W branży PR od blisko 10 lat, wcześniej zawodowo związany z dziennikarstwem. Doświadczony w opracowywaniu i realizowaniu strategii i projektów związanych z komunikacją zewnętrzną i wewnętrzną. Wprawiony w roli rzecznika prasowego. Doradzał m.in. takim firmom jak KGHM, Amazon, Heinz, Dom Development i spółki z grupy Tauron. Współtworzył wydawnictwa wyróżniane w konkursie Szpalty Roku i projekty komunikacyjne nagradzane Złotymi Spinaczami.
Tytuł wystąpienia: Wyzwanie = zaufanie. Jak odbudować zaufanie do biznesu i wrócić na właściwe tory?
Konferencja skierowana jest przede wszystkim do szefów komunikacji, decydentów zatwierdzających strategie, koncepty oraz budżety PR. Termin konferencji wpisuje się w kalendarz planowania aktywności obecnych i potencjalnych klientów na kolejny rok. To znakomity moment, aby w tym czasie podkreślić ogromną wartość i rolę, jaką ma PR do odegrania w zarządzaniu organizacją, firmą, marką czy usługą bądź produktem w roku 2021.
Cezary Szymanek
Zastępca Redaktora Naczelnego „Rzeczpospolitej” i Redaktor Naczelny rp.pl
Jan Jakub Wygnański
Monika Domańska
Dziś – po kilku miesiącach zmagań z pandemią – z jednej strony firmy borykają się z bagażem licznych problemów, z drugiej jednak, zyskują nowe doświadczenia. Na rynku nie brakuje przykładów i dobrych, i złych. Warto im się przyjrzeć, przeanalizować i wyciągnąć wnioski. Bo po co powielać błędy innych? Lepiej się na nich uczyć! I podobnie – warto adaptować sprawdzone praktyki na własny użytek.
Jednym z najbardziej zaniedbywanych obszarów wewnątrz firm – co zdemaskowała pandemia koronawirusa – jest zdolność organizacji do budowania trwałych relacji w oparciu o rzetelną informację. Dotyczy to w równej mierze dobrej – dojrzałej i efektywnej – komunikacji z partnerami w biznesie, jak i wewnątrz organizacji, czyli z pracownikami.
Nie ma złego momentu, aby usprawnić komunikację, postawić na dialog i trwałe relacje. Na podstawie jasno zdefiniowanych oczekiwań uczmy się posługiwać dobrymi praktykami i sięgać tylko po adekwatne dla danego biznesu rozwiązania.
Tomasz Alberski
Rafał Zagrobelny
Skutki lockdownu spowodowanego epidemią COVID-19 odczuwać będziemy jeszcze przez wiele miesięcy. Zmiany nawyków są nieuniknione, dlatego tak ważne jest aktywne budowanie zaufania społecznego do branż szczególnie dotkniętych epidemią. Transport, turystyka, eventy czy kultura – we wszystkich tych sektorach firmy na nowo walczą o zaufanie klientów. Jak dzięki komunikacji odbudować pozytywne relacje z marek z konsumentami i wrócić na właściwe tory? O skutecznych działaniach PR wśród marek zmagających się z szeregiem wyzwań w dobie post-COVID opowiedzą eksperci Komunikacji+.
Konrad Drozdowski
To pierwsza „cyfrowa” pandemia w historii ludzkości. Dzięki zaawansowanym technologiom, a przede wszystkim nowoczesnym środkom komunikacji, udało się do pewnego stopnia uniknąć katastrofy gospodarczej w globalnej skali. Za szybkim rozwojem technologii nie nadążają jednak struktury organizacyjne i procedury biznesowe, a przede wszystkim ludzie, którzy z trudem odnajdują się w cyfrowym świecie.
Norbert Ofmański
Norbert Kilen
Jak zapanować nad medium, które jest NAJWAŻNIEJSZE i jednocześnie NAJBARDZIEJ NIEDOCENIANE przez PR-owców? Metody SERM, pomiaru wizerunku w Google i burzenia barier wizerunkowych i sprzedażowych na pierwszych stronach Google. Jak bronić się przed krytyką, negatywnymi publikacjami? Jakich narzędzi używać do monitoringu reputacji marki?
Przerwa
Wawrzyniec Smoczyński
Jesienią czeka nas spotkanie z rzeczywistością. Miną wakacje, powróci pandemia, zacznie się na dobre recesja, a obóz rządzący zdejmie białe rękawiczki. Czeka nas dużo napięć – społecznych, politycznych i gospodarczych. Możemy zamknąć oczy i próbować przeczekać turbulencje albo otworzyć głowę i spróbować zrozumieć ten moment. A potem działać tak, by gromadzić rozproszoną energię ludzi i tworzyć fundamenty pod lepszą przyszłość – na poziomie firm, wspólnot i kraju. Co wolicie?
Katarzyna Miklaszewska
Michał Kwietniewski
Wkraczamy w kluczowy kwartał roku i dla wielu firm to jedyna szansa, by odbudować straty wywołane pandemią. Wygaszanie komunikacji, czy przekazy oparte o założenia jeszcze sprzed COVID-19 mogą być nieadekwatne i osłabiać pozycję marki. Pokażemy w jaki sposób budować angażujący dialog z otoczeniem niezależnie od scenariusza oraz opowiemy o znaczeniu innowacyjnych narzędzi do monitorowania trendujących tematów pozwalających określić aktualne oczekiwania konsumentów w erze post COVID-19.
Marcin Olkowicz
Wykład opierać się będzie o wyniki badania zawarte w raporcie „Marketingowe Kompetencje Przyszłości”, przygotowanym przez Sektorową Radę ds. Kompetencji Komunikacja Marketingowa.
Ogromne zmiany społeczne w relacjach międzyludzkich, mają nieuchronny wpływ na formę komunikacji, jaką dziś przyjmują firmy i marki, aby odpowiadać na potrzeby konsumentów. Raport ujawnił potrzebę uzupełnienia wiedzy i umiejętności w obszarze strategicznego myślenia i działania w obliczu niestabilnej sytuacji biznesowej, umiejętności miękkich, takich jak: elastyczność, innowacyjność i zwinność, ale także pogłębiania e-kompetencji z zakresu e-learningu i digital marketingu. Te kompetencje stanowić będą bazę do budowania „skutecznych strategii komunikacji i zarządzania reputacją w erze post-Covid”.
Grzegorz Szczepański
Cezary Szymanek
Covid-19 było traumatycznym przeżyciem w branży public relations. Z perspektywy tych kilku tygodni po dramacie, okazuje się jednak, że kryzys gospodarczy wywołany pandemią obszedł się z branżą PR względnie delikatnie. Chcemy zaprezentować swój – mocno wzajemnie różniący się – pogląd na temat przyczyn tego stanu i zaprosić do debaty o optymalnych drogach powrotu do agresywnej gry rynkowej. Nasze wystąpienie będzie zamykać konferencję, dlatego spróbujemy podsumować zaprezentowane podczas niej idee i wnioski oraz zaproponować wizję tzw. nowej normalności dla branży PR na czasy po pandemii.
Wojciech Szeląg
Dziennikarz i Wydawca, Polsat News
Adam Jarosz
Prezes Związku Firm Public Relations
Francis Ingham
Podczas wystąpienia opowiem, w jaki sposób na całym świecie PR zareagował na kryzys wywołany COVID oraz jakie przyniesie to skutki dla przyszłości naszej branży. Przedstawię zarówno negatywne zmiany, jak i pozytywne możliwości, które przed nami stoją.
Wystąpienie w języku angielskim
Katarzyna Lewińska
Michał Rogowski
Pierwsza fala pandemii i spodziewane jej nawroty niewątpliwie wywarły już określony wpływ na nas jako konsumentów, a docelowo zmieniają nasze zachowania, nawyki i postawy. Jakie nowe wyzwania i zadania zmiany te stawiają wobec marek?
Celem wystąpienia będzie postawienie 10 pytań, na które osoby zarządzające markami i firmami powinny sobie szczerze i uczciwie odpowiedzieć, by planować dalszy rozwój i aktywność biznesową. W naszej prezentacji skupimy się na kilku z nich, związanych głównie ze zmianami, jakie dotknęły nas jako konsumentów oraz na tych, które dotyczą roli marki i jej działań, a także relacji ze światem zewnętrznym.
Pokażemy, dlaczego marki są i w jaki sposób nadal powinny być pożądanym towarzyszem doli i niedoli konsumenta.
Katarzyna Kamińska
Szymon Szymczyk
Skuteczna komunikacja decyduje dzisiaj o kondycji ludzi i przedsiębiorstw, a nauki behawioralne stanowią nieocenione wsparcie w największym zawodowym wyzwaniu, przed jakim stoją specjaliści PR. Radykalne zmiany stylu życia i pracy wywołane przez epidemię są okazją do ukształtowania nowych zachowań konsumentów i pracowników. W trakcie wystąpienia przedstawimy przykłady udanych kampanii mających na celu zmianę zachowań, a także wyniki przeprowadzonego przez H+K, pierwszego w Polsce, badania skuteczności komunikatów z zaleceniami epidemicznymi.
Kuba Giedrojć
Milena Zacharzewska
Joanna Rutkowska
Idealny świat. Idealny konsument. Idealny produkt. Idealna, niczym niezmącona stabilność. Tak
w skrócie można opisać Nowy Wspaniały Świat A.Huxleya. Czy tymi samymi słowami można również opisać świat i Polskę przed pandemią? A może jest to kierunek, w którym zmierzamy?
Jaki będzie konsument żywności po pandemii? Czy masowy odbiorca wciąż będzie podatny na emocje? A może całkowicie zobojętnieje i podstawą jego wyborów będą racjonalne argumenty
z bezpieczeństwem na czele?
Przerwa
Cezary Szymanek
W czasie gdy (prawie) wszyscy zapomnieli, że news odnosi się do faktów, a nie opinii; gdy newsem staje się opinia interpretująca fakty i gdy wystarczy mieć poglądy zamiast wiedzy, poruszanie się w medialnej rzeczywistości wymaga przede wszystkim odwagi. Do sięgnięcia dalej niż granica wyznaczona przez bańkę, w której tkwimy. Dopiero tam można zobaczyć, jak będą działać media w najbliższym czasie, dlaczego cnotą staje się walka o wiarygodność i że zdecydowana większość zapamiętanych przez Was nagłówków (nie oszukujmy się, nie czytacie wszystkich tekstów i nie oglądacie wszystkich materiałów video) może być co najmniej niespójna z faktami.
Jarosław Bańda
Epidemia wpłynęła na model funkcjonowania mediów i zmusiła je do podjęcia zdecydowanych kroków. Jakie działania podjęły media, żeby zminimalizować wpływ pandemii na biznes? Czy przyjęte strategie oznaczają rozwój mediów, czy walkę o przetrwanie? Co z tej nowej sytuacji wynika dla PR-owców, tj. czy w przyszłości możliwe są jeszcze media relations bez budżetów na płatną współpracę?
Zaprezentowane zostaną wnioski z raportu opracowywanego przez Lighthouse, przygotowywanego w oparciu o własny research oraz indywidualne wywiady z decydentami biznesowymi, redaktorami naczelnymi, a także dyr. komunikacji. Dzięki współpracy w ramach sieci Edelman, raport zostanie uzupełniony o perspektywę międzynarodową.
Łukasz Malczewski
Podobnie jak na balu u Czerwonej Królowej z powieści Lewisa Carolla „Po drugiej stronie lustra” – kto nie biegnie, ten się cofa. W efekcie pandemii otoczenie zmienia się tak dynamicznie, że dostosowanie strategii i działań komunikacyjnych do nowych warunków gry staję kluczowym wyzwaniem osób odpowiedzialnych za PR. Właśnie dlatego musimy włączyć „zwinny” tryb w PR.
W trakcie mojej prelekcji przeprowadzę uczestników przez symulację działań komunikacyjnych realizowanych w zwinnym modelu. Przedstawię konkretne przykłady „zwinnych” programów PR. Przedstawię wyniki badań na temat stopnia zwinności komunikacyjnej organizacji.
Pobierz prezentację
Jowita Michalska
W obecnej dekadzie fale wykładniczo rozwijającej się technologii będą kreować zupełnie nową przyszłość. W naszej globalnej organizacji Singularity University zdefiniowaliśmy tzw. Metatrendy, które będą miały wpływ na zmiany całych dziedzin gospodarki, redefiniowały biznesy stare i nowe i wywracały nasze życie do góry nogami. To oczywiste, że jako przedsiębiorcy, dyrektorzy czy managerowie organizacji musimy patrzeć dalej niż nasz codzienny biznes i obserwować metatrendy żeby wyłowić szanse i możliwości dla rozwoju swojej organizacji. Kilkanaście takich metatrendów z obszarów produkcji, medycyny, sztucznej inteligencji, energii odnawialnej, wirtualnej rzeczywistości omówię podczas tego wystąpienia. Opowiem też o przykładowych branżach i zmianach, które się zadzieją w ich modelu działalności właśnie ze względu na wpływ metatrendów.
Związek Firm Public Relations
ul. Czerska 8/10 (budynek wydawnictwa Agora)
00-732 Warszawa
info@zfpr.pl
www.zfpr.pl