AKTUALNOŚCI

PSML przygotuje poradnik modelowego procesu zakupowego usług komunikacji marketingowej

20.01.2017

Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów – wraz z Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR – prowadzi pracę nad specjalistycznym kompendium wiedzy w zakresie zakupu usług komunikacji marketingowej.

PSML nazywa tego typu zakupy jako subiektywne – ze względu na nieobiektywne, niemierzalne kryteria wyborów dostawcy i partnera.

 

– Głównym celem współpracy jest wypracowanie modelowego procesu zakupowego, który byłby rekomendowany przez oba środowiska – powiedział agencji eNewsroom.pl Andrzej Zawistowski, członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki – Dokument miałby spełniać rolę poradnika, który wyjaśni jak powinniśmy kupować usługi komunikacji marketingowej – nie będzie to dokument wyłącznie dla kupujących lub dostawców. W skład projektu wchodzi szereg kategorii: „full service”, eventy, PR, produkcja TV, produkcja filmów reklamowych, branding, incentive travel oraz zakup mediów i digital. Obszar działania jest bardzo szeroki i mogę – z dumą – powiedzieć, że w proces dialogu oraz opracowywania dokumentów jest zaangażowanych ponad 300 osób z obu środowisk. Do SAR dołączyły takie organizacje jak Związek Firm Public Relations, IAA, SOIT oraz Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, MeetingPlanner.pl oraz Konfederacja Lewiatan. Stronę zakupową reprezentują wysokiej klasy profesjonaliści z firm, tj. Orlen, Polpharma, PKO BP, Provident, Grupa Żywiec, Lotto, Wedel, GSK oraz Loreal. Pierwsze wyniki tego procesu będą prezentowane sukcesywnie oraz zgodnie z pracą każdego zespołu – niektóre zespoły już kończą swoją pracę. Przyjęty przez oba środowiska poradnik będzie stanowił podstawę do kolejnych działań. Planujemy – wspólnie z SAR-em oraz innymi organizacjami – wiele wydarzeń komunikacyjnych, mających na celu promocję tych dokumentów. Odbywałoby się to w formie szkoleń, warsztatów, konferencji lub przez stworzenie akademii. Akademia miałaby na celu szkolenie zarówno marketingowców, zakupowców, jak i pracowników agencji marketingowej, którzy po ukończeniu otrzymaliby odpowiedni certyfikat – dodał Zawistowski.

 

Zapraszamy do obejrzenia materiału video: http://bit.ly/2j0RWjc